ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● بحثگاه

دولت و مجازات اعدام: آیا دولت حق دارد به اسم قانون جان کسی را بگیرد؟

با ورود به بحثگاه "حق زندگی" در این باره نظر دهید و با دیگران گفت‌وگو کنید.

در این بحث شرکت کنید.

به این منظور با کلیک بر روی عنوان فراخوان زیر وارد بحثگاه شوید:

در همین زمینه، مجموعه‌ای از گزارش و تحلیل در:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    کشور وملتی که مورد تجاوز وهجوم بیگانگان قرار گرفته واز کلیه حقوق اولیه محروم شده ابتدا باید خود را از بند ی که بر دستانش بسته اند برهاند بعد فکر سایر موارد را بکند .واقیعت ان است که ایران وایرانی بعد از هزاران سال از زندگی بشر در یک نظام ارباب ورعیتی نا نوشته ودر برحه ای از زمان علنی زندگی میکند و تا زمانی که این نظام از هم پاشیده نشود دست رسی به همه چیز مشکل است.

  • دادپور

    انسان با بدنیا امدن خویش صاحب حقوقی میشود که حقوق طبیعی نام دارند۰ یکی از این حقوق، حق زندگی است، انرا نه کسی به انسان بخشیده و نه می توان انرا باز ستاند. انرا باید حفاظت کرد و بدینجهت مخالف اعدام هستم. مجازات اعدام در اغلب کشورهای کم رشد یافته و به علت اینکه درک مدرنی از حق موجود نیست، جریان دارد. رشد سرمایه داری در جهان هرچند که سلطه گرایی وسعت بخشید اما شناخت از حق و حقوق و قانون را به ارمغان اورد. حق انسان و ازادی در کشور های عقب مانده مثلا افریقایی فعلا ممکن نیست چون با حق و قانون تجربه ای ندارند. بر خلاف نظر کامنت قبلی، حق نه گرفتنی است و نه دادنی، چون در صورت دادن و گرفتن وجه معامله به خود میگیرد و میتوان با ان معامله کرد. −−−−−−− ویراستار: لطفا کامنت‌هایتان را در بحثگاه وارد کنید تا در شبکه‌های مختلف دیده شود.

  • حق گرفتنی

    همیشه گفته اند حق گرفتنی است و نه دادنی. حق چگونه بایست گرفت؟ زور رمز گرفتن حق است. حق اعدام (قتل انسانها) را دولت/حکوئمتها به زور گرفته اند، اگر جامعه ای نمیخواهد این حق در اختیار حکومت/دولت باشد، بایست با زور از او بگیرد، در کشورهیا دموکراسی، این زور از صندق رای و فعالیت مدنی حاصل میوشد، رد شکورهای دیکتاتور یاز راه زور جنگ مسلحانه داخلی یا خارجی. اعدام/ قتل توسط دولتها حتما منافعی دارد، تا زمانی یچزی برای کسی منغعت داشته باشد محال است دست بکشد مگر هزنیه های منفعت طلبی بیشتر منفعتش بشود مانند تحریم و انزوا. از انجا هنوز ابرقدرتهای صاحب حق وتو در سازمان ملل مانند امریکا و چین وروسیه اعدام کامل متوقف نکردند امیدی نیست این زور از طرف سازمان ملل اعمال شود. در ایارن هم یک تئکراسی حاکم است قتل/اعدام انسانها جزئی از احکام اختیارت حکومت دینی میداند! تا زمانی بخشی بزرگی زا زمدم مسلمان و مراجع دینی این حق ادام قتل انسانها برای حکومت و حتی شخص خود قائل هستند نمیشود امیدی به حلش داشت. اینکه گفته شود در برخی قرائتهای تشیع اجرا حدود (احکام قرون وسطایی قتل، شلاق، قطع دست..) فقط در صلاحیت امام معصوم است، کافی نیست باری حل این مسئله، مهم اینست کسانی به حکومت رسیدن این قارئت را قبول داشته باشند!