ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تایید حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده بنیتا در دیوان عالی کشور

حکم اعدام فردی که از او به عنوان «قاتل بنیتا» یاد می‌شود (متهم ردیف اول)، در شعبه پانزدهم دیوان عالی کشور تایید شده و پرونده او به دادگستری تهران ارجاع شده است.

حکم اعدام فردی که از او به عنوان «قاتل بنیتا» یاد می‌شود (متهم ردیف اول)، در شعبه پانزدهم دیوان عالی کشور تایید شده و پرونده او به دادگستری تهران ارجاع شده است.

اوایل مرداد ماه امسال، جسد بنیتا، دختر هشت ماهه که به دنبال ربوده شدن خودروی خانواده‌اش توسط سارقان در ماشین مانده و از شدت گرما و گرسنگی جان باخته بود، پیدا شد.

متهمان پرونده بنیتا در دادگاه

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش کرده است که چندی قبل، رییس کل دادگستری تهران گفته بود متهم ردیف اول و دوم این پرونده به حکم دادگاه اعتراض کرده‌اند و در نهایت پرونده با توجه به اعتراضات به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

این خبرگزاری در شرح ماجرا نوشته است: «۲۹ تیرماه خبر گم شدن کودکی هشت ماه به نام بنیتا و صدای لرزان مادری که از مردم تقاضای کمک می‌کرد در فضای مجازی دست به دست شد. هشت روز از این ماجرا گذشت در حالی که تلاش‌های پدر و مادر و اعضای فامیل و پلیس آگاهی بی نتیجه مانده بود، خبری تلخ مبنی بر فوت کودک هشت ماه در رسانه‌ها پیچید.»

به دنبال این ماجرا، ماموران پلیس آگاهی تهران دو نفر را بازداشت کردند که سابقه سرقت وسایل داخلی خودرو را نیز دارند: «با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد که خودرو و بچه در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی‌ها منکر هر گونه سرقت شد تا اینکه پس از رو به رو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود.»

ایسنا نوشته است سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد پس از سرقت خودرو از مشیریه همراه کودک، همان روز آن را به یکی از خیابان‌های پاکدشت ورامین برده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها، آن را رها کرده است: «ماموران با حضور در محل رها کردن خودرو در محله‌ای خلوت، با جسد بنیتای هشت ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده بود، روبه‌رو شدند.»

دادگاه متهمان پرونده روزهای ۲۰ و ۲۲ شهریور ماه به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد.

متهم ردیف دوم این پرونده اما در دادگاه گفت همان شب اول حادثه درباره وجود کودک در این ماشین به پلیس اطلاع داده است: «چند ساعت پس از وقوع این حادثه به کلانتری خاتون آباد پاکدشت مراجعه و ماموران را در جریان حادثه قرار دادم. حتی حدود محل پارک خودرو را هم به آنها اعلام کردم که بر اساس آن ماموران وعده پیگیری داده بودند.»

دادستان تهران هم اعلام کرد روز سه شنبه سوم مرداد، فردی رها بودن اتومبیل مسروقه در پاکدشت را به صورت تلفنی به مأموران پلیس آگاهی تهران اعلام کرده بوده و انتظار می‌رفته پلیس زودتر اتومبیل را کشف کند.

متهم ردیف دوم همچنین در دادگاه گفت که گرفتار اعتیاد شدید به شیشه است و با رها کردن ماشین همراه با متهم دیگر، فقط می‌خواسته‌ از شر موقعیت پیش آمده خلاص شود: «مغزم درست کار نمی‌کرد و فکر می‌کردم حتما کسی بچه را پیدا می‌کند. وقتی به پاکدشت رسیدیم، صدای گریه بچه بلند شد و تازه فهمیدم که یک بچه داخل این خودرو بوده.»

از سوی دیگر اما پزشکی قانونی اعلام کرده است متهمان مرگ بنیتا، جنون ندارند.

این دو که خودروی پراید حامل بنیتا را در مقابل چشمان پدرش ربودند، به دستور آرش سیفی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران به پزشکی قانونی منتقل شدند تا از نظر روانی تحت بررسی قرار گیرند.

پس از آزمایش‌های صورت گرفته، متخصصان اعلام کردند متهمان پرونده از نظر روانی در صحت و سلامت به سر می‌برند.

صدور حکم اعدام برای متهم ردیف اول این پرونده اما در حالی‌ست که به نظر می‌رسد این قتل، قتل عمد نبوده است و احتمالا این حکم با توجه به جریحه‌دار شدن افکار عمومی و با توجه به درخواست قصاص خانواده مقتول صادر شده است.

این در حالی است که در ایران، نسبت به تنها گذاشتن کودک در ماشین احتیاط چندانی نمی‌شود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.