ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ساسان آقایی پس از چهار ماه بازداشت آزاد شد

ساسان آقایی، روزنامه‌نگار و معاون سردبیر روزنامه اعتماد، روز چهارشنبه ۲۹ آذر پس از یک دوره بازداشت طولانی از زندان آزاد شد. او که مرداد ماه امسال بازداشت شده بود، با تبدیل قرار از زندان اوین آزاد شده است.

ساسان آقایی، روزنامه‌نگار و معاون سردبیر روزنامه اعتماد، روز چهارشنبه ۲۹ آذر پس از یک دوره بازداشت طولانی از زندان آزاد شد. او که مرداد ماه امسال بازداشت شده بود، با تبدیل قرار از زندان اوین آزاد شده است.

ساسان آقایی، روزنامه‌نگار

خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، خبر آزادی ساسان آقایی را منتشر کرده است.

نام ساسان آقایی در بیلان خشونت علیه روزنامه‌نگاران سال ۲۰۱۷ سازمان گزارشگران بدون مرز به عنوان یکی از روزنامه‌نگاران در بازداشت در ایران (یکی از پنج زندان بزرگ روزنامه‌نگاران) آمده است: «ساسان آقایی، معاون سردبیر روزنامه اعتماد به تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، در محل کارش، از سوی ماموران حفاظت اطلاعات قوه قضاییه {بازداشت شد}.»

روزنامه‌نگار دیگری که به دنبال انتشار خبر آزادی ساسان آقایی، در مورد آزادی او در شبکه‌های اجتماعی ابراز امیدواری می‌شود، یغما فشخامی، روزنامه‌نگار سایت اطلاع‌رسانی دیده‌بان ایران است. او را نیز در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ به همان روشی که ساسان آقایی بازداشت شده بود، دستگیر کردند.

این دو روزنامه‌نگار همچنان بدون هیچ اتهام روشنی در انفرادی‌‌های بند ۲۴۱ زندان اوین به سر می‌بردند که حالا یکی از آنان آزاد شده است.

رضا معینی، مسئول میز افغانستان و ایران سازمان گزارشگران بدون مرز در حاشیه انتشار بیلان خشونت علیه روزنامه‌نگاران سال ۲۰۱۷ این سازمان، با اشاره به نام آقایی و فشخامی به زمانه گفت: «آزارگری‌ها علیه روزنامه‌نگاران را در ایران امروز نمی‌شود پنهان کرد: ساسان آقایی، معاون سردبیر روزنامه اعتماد و یغما فشخامی، روزنامه‌نگار، بیش از ۱۰۷ روز است در سلول‌های انفرادی زندانی هستند و بنا بر خود قانون جمهوری اسلامی، بازداشت و نگهداری زندانیان در سلول انفرادی ممنوع است. بنا بر خود قانون. به این عنوان این پرسش اگر طرح بشود که چرا این اتفاق افتاده است، اگر همان منطق روابط عمومی دستگاه قضایی -چه رییس آن باشد، چه سخنگوی آن و چه بقیه- را در نظر بگیریم {همه چیز را از چشم دشمن دیدن و فرار از پاسخگویی به این بهانه که پاسخ دادن به برخی سوال‌ها بازی کردن در زمین دشمن است}، کسی که آب در آسیاب دشمن می‌ریزد کسی نیست که دارد پرسش می‌کند و آن دشمن نیست که دارد از آن استفاده می‌کند، بلکه کسی است که خلاف قانون اقدام می‌کند و روزنامه‌نگار را بدون محاکمه، بدون دلایل مستند و مشخص در انفرادی به نوعی زیر شکنجه قرار می‌دهد.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.