ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۲۳ کیلومتر از وسعت دریاچه ارومیه کاهش یافته است

فرهاد سرخوش، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد که در سال جاری ۳۲۳ کیلومتر از وسعت دریاچه ارومیه کاهش یافته است.

فرهاد سرخوش، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد که در سال جاری ۳۲۳ کیلومتر از وسعت دریاچه ارومیه کاهش یافته است.

فرهاد سرخوش چهارشنبه ۲۰ دسامبر / ۲۹ آذر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت تراز آب دریاچه ارومیه در ۲۸ آذر سال جاری ۱۲۷۰.۲۸متر بود در حالی که سال گذشته در همین زمان تراز آب این دریاچه ۱۲۷۰.۵۵ متر بود.

بدین ترتیب در مقایسه با سال گذشته تراز آب دریاچه ارومیه ۲۷سانتی‌متر کم شده است.

سرخوش همچنین افزود در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه ۱۷۴۷.۹۹ کیلومترمربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۵۸.۹۶ کیلومتر مربع بود.

حجم آب دریاچه ارومیه در ۲۹ آذر امسال ۱.۵۸ میلیون مترمکعب اعلام شده در حالی که در ۲۸ آذرماه سال گذشته این حجم یک میلیارد و ۷ میلیون مترمکعب بود.

به‌گفته مدیر فرهاد سرخوش اگر طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به موقع اجرا نمی‌شد، اکنون این دریاچه وجود نداشت.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز ۲۶ مهر گفته بود که آب حوضه دریاچه ارومیه کاهش یافته چون در سال گذشته ۳۸ درصد بارش‌ کاهش یافته است.

بیش از ۸۰ درصد از مساحت کل دریاچه ارومیه طی دو دهه گذشته کاهش یافته و به کم‌ترین میزان سطح وسعت خود رسیده است. بنابر طرح دولت ایران قرار بود دریاچه ارومیه در سال ۱۳۰۲ احیا شود اما بنابر آخرین گزارش‌ها زمان احیای کامل این دریاچه سال ۱۴۰۳، یعنی یک سال دیرتر از برنامه پیش‌بینی شده اعلام شد.

مقامات ایران تأیید کرده‌اند که وضعیت دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۶ مناسب نبوده است. این درحالی است که مقامات دولت یازدهم اعلام کرده بود که روند خشکی دریاچه ارومیه متوقف شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.