ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰۰۰ تن از زنان یزیدی همچنان مفقود هستند

سازمان کمک‌رسانی «کلاه‌سبزها» که مقر آن در کلن آلمان است می‌گوید هنوز ۳۰۰۰ تن از زنان و دختران متعلق به اقلیت کردهای یزیدی مفقود هستند.

سازمان کمک‌رسانی «کلاه‌سبزها» که مقر آن در کلن آلمان است می‌گوید هنوز ۳۰۰۰ تن از زنان و دختران متعلق به اقلیت کردهای یزیدی مفقود هستند.

زنان یزیدی کرد، قربانیان خشونت در عراق ـ عکس از آرشیو

سازمان کمک‌رسانی «کلاه‌سبزها» روز جمعه ۲۲ دسامبر / یکم دی ضمن بیان این‌که این زنان و دختران توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) ربوده شده و به بردگی کشیده شده‌اند، گفت وضعیت کردهای یزیدی در عراق همچنان دشوار است.

بسیاری از خانواده‌های این اقلیت قومی در اردوگاه‌های پناهندگی مناطق کردنشین به‌سر می‌برند.

سازمان کمک‌رسانی «کلاه‌سبزها» همچنین افزوده است که امکان بازگشت یزیدی‌ها به سرزمین‌شان وجود دارد اما چند دهه طول خواهد کشید تا اعتماد دوباره شکل گیرد و آشتی و مصالحه برقرار شود.

به‌گفته این سازمان امدادگر در حال حاضر زیرساخت‌ها همچون مدارس و بیمارستان‌ها ویران شده‌اند و اگر دولت مرکزی عراق توجهی نکند و اجازه دهد که گروه‌های مختلف در این کشور دخالت کنند، بار دیگر بذر افراط‌گرایی در عراق کاشته خواهد شد.

سازمان ملل متحد در مردادماه گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که ده‌ها هزار زن و دختر توسط نیروهای داعش مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفته‌اند. در این گزارش آمده بود که نیروهای داعش دختران و زنان ربوده‌شده را مجبور به گرویدن به اسلام کرده، زندانی و تحقیر کرده و با آن‌ها همچون بردگان رفتار کرده‌اند.

به‌گفته سازمان ملل، این قربانیان نیاز به حمایت و امنیت دارند و مجرمان نباید بدون مجازات بمانند و دولت عراق موظف است تا در این زمینه به قربانیان توجه نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.