ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ویدیو: سرانجام در ایران یک خرس سیاه در معرض انقراض رؤیت شد

پس از مدت‌ها كه هيچ خرسی در ایران خرس مشاهده نشده بود، دوربين‌هاى تله‌اى در پناهگاه حيات وحش زرياب كرمان از یک خرس سياه آسيايى تصويربردارى کرده‌اند. ویدیو را ببینید.

ديده‌بان محيط زيست با انتشار ویدیویی اعلام کرد پس از مدت‌ها دوربين‌هاى تله‌اى در پناهگاه حيات وحش زرياب كرمان از یک قلاده خرس سياه آسيايى تصويربردارى کرده‌اند.

این خرس شبگرد است و خواب زمستانی ندارد. در ایران استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و  کرمان زیستگاه این خرس سیاه آسیایی به شمار می‌آیند.

— روزنامه ایران (@IranNewspaper) December 23, 2017

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت(IUCN) این حیوان را در خطر انقراض و در ردهٔ آسیب‌پذیر طبقه‌بندی کرده است.

سازمان حفاظت محیط زیست هشدار داده است که ۷۴ گونه مختلف از جاندران ایران در فهرست قرمز «اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت» قرار دارند و اگر برای حفاظت از این گونه‌های ارزشمند و در معرض خطر اقدامی لازم صورت نگیرد به زودی و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد انقراض آن‌ها خواهیم بود. خرس سیاه آسیایی از جمله این حیوانات است.

سازمان محیط زیست تاکنون نتوانسته جمعیت خرس‌های ایران را سرشماری کند.

آخرین تصویربرداری از خرس سیاه آسیایی به خردادماه امسال بازمی گردد زمانی که یکی از مسئولان محیط زیست استان به صورت اتفاقی از دو قلاده خرس سیاه آسیایی فیلمبرداری کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    تا امروز حتما اونم نابود شده.