ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس تهران: فروش مشروبات الکلی در بطری‌های دلستر یک شرکت داخلی

پلیس ایران افرادی را در بازداشت دارد که متهم‌اند مشروبات الکلی خارجی را در قالب دلسترهای یک شرکت داخلی بسته‌بندی می‌کردند و برای فروش به سوپرمارکت‌های شمال شهر تهران می‌دادند. 

پلیس ایران افرادی را در بازداشت دارد که متهم‌اند مشروبات الکلی خارجی را در قالب دلسترهای یک شرکت داخلی بسته‌بندی می‌کردند و برای فروش به سوپرمارکت‌های شمال شهر تهران می‌دادند.

آمارهای سال ۹۲ حاکی از آن است که در ایران ۲۰۰ هزار نفر به الکل اعتیاد دارند

سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران می‌گوید: «این افراد مشروبات الکلی خارجی را در بطری های دلستر خالی ریخته و با جعل برند یکی از شرکت های داخلی در سوپرمارکت‌های شمال پخش می‌کردند».

نیروی انتظامی در این رابطه ۲۰ فروشگاه را در شمال شهر تهران پلمب کرده است. ادامه فعالیت صنفی این فروشگاه‌ها منوط به تصمیم معاونت اماکن پلیس امنیت و مراجع قضایی است.

«سازمان بهداشت جهانی» سال ۱۳۹۳ در گزارش مفصلی درباره مصرف الکل در دنیا اعلام کرد ایران در بین ۱۹۰ کشور رتبه ۱۶۶ مصرف سرانه الکل را دارد. اما بر اساس این گزارش با کنار گذاشتن کسانی که در ایران مشروب نمی‌خورند و تنها در نظر گرفتن افرادی که مشروب می‌خورند، هر مصرف کننده ایرانی سالانه ۲۵ لیتر الکل می‌نوشد. این آمار آخری ایران را از نظر میزان مصرف بالای الکل به ازای هر مصرف‌کننده در میان ۲۰ کشور اول جهان قرار می‌دهد.

با وجود ممنوعیت مصرف و خرید و فروش الکل در ایران، برخی گزارش‌ها از حضور بیش از ۲۰۰ هزار فعال در بازار مشروبات الکلی در ایران خبر می‌دهند.

آمارهای سال ۹۲ حاکی از آن است که در ایران ۲۰۰ هزار نفر به الکل اعتیاد دارند.

در ایران ۱۷ تا ۳۵ ساله‌ها اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان الکل هستند. این در حالی‌که در کشورهای اروپایی فروش و استفاده از مشروبات الکلی برای جوانان زیر ۱۸سال ممنوع است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.