ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده «دکل نفتی» برگزار شد

نخستین جلسه دادگاه گم‌شدن دکل نفتی ۱۲ میلیون دلاری در دولت احمدی‌نژاد برگزار شد. پنج متهم پرونده به تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت متهم شده‌اند.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده گم‌شدن یک دکل نفتی در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین برگزار شد.

دکل نفتی ۱۲ میلیون دلاری در دوران احمدی‌نژاد گم شد ــ تصویر تزیینی

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع یکی از متهمان این پرونده یکشنبه سوم دی‌ماه با اعلام این خبر گفت که این جلسه در شعبه ۱۰۶۳ مجمتع قضایی ویژه امور اقتصادی برگزار شده است. این جلسه غیرعلنی بود.

به گفته علیزاده طباطبایی، در نخستین جلسه دادگاه کیفرخواست با حضور دو تن از پنج متهم پرونده قرائت شده و یکشنبه هفته آینده به عنوان جلسه بعدی رسیدگی تعیین شده است.

مهرماه سال ۹۳، حسین دهدشتی، نماینده آبان در مجلس شورای اسلامی از گم شدن این دکل نفتی خبر داد. او گفت که یک دکل نفتی در دولت احمدی‌نژاد به وسیله «شرکت تأسیسات دریایی» به قیمت ۱۲ میلیون دلار خریداری شد؛ اما با وجود واریز همه پول به حساب یک شرکت واسطه، دکل هرگز وارد ایران نشده است.

پس از آن ۱۴ ‌نماینده مجلس با امضای نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس خواستار پیگیری این موضوع شدند. بعدتر بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کنونی ماجرای گم شدن دکل را مربوط به دولت احمدی‌نژاد دانست و گفت این موضوع واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت وزارت نفت پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شده است.

علیزاده طباطبایی وکیل مدافع واسط خرید دکل معرفی شده است؛ احتمالاً اشاره‌ای به محمد محسن مهاجرانی، فرزنده عطاء الله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی.

مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، در اوایل ۱۳۹۴ محمدمحسن مهاجرانی را در پیوند با گم شدن دکل نفتی متهم کرد و گفت او دلال این دکل بوده است.

در پی آن محمدمحسن مهاجرانی هرگونه نقش مستقیم یا غیرمستقیم خود در گم شدن دکل را تکذیب کرد. اما چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ خبر بازداشت او منتشر شد.

به گفته علیزاده طباطبایی، اتهام برخی از متهمان این پرونده «تحصیل مال نامشروع» و دیگران «خیانت در امانت» عنوان شده است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.