ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار دختر ژیمناست ۱۰ ساله ایرانی به دلیل بی‌حجابی

مسئولان فدراسیون ژیمناستیک ایران «بی‌حجابی» ورزشکار ۱۰ ساله را برنتابیده‌اند و قصد دارند او را به کمیته انضباطی بکشانند. پدر دختر می‌گوید عکس‌های دخترش از تلفن همراه او ربوده شده‌اند.

به‌ تازگی تصاویری از یک دختر ژیمناست ایرانی منتشر شده که او را در یک مسابقه خارج از کشور بی‌حجاب نشان می‌داد. رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران به‌رغم این‌که اعلام کرده مسئولیتی نسبت به سفر ورزشکار ده ساله ایرانی ندارد از تشکیل کمیته انضباطی برای او خبر داده است.

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک دوشنبه ۴ دی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت این فدراسیون نقشی در این زمینه نداشته و اعزام این دختر که گفته می‌شود حدود ۱۰ سال سن دارد از طرف این فدراسیون صورت نگرفته است.

نام این دختر منتشر نشده است.

زهرا اینچه درگاهی اقدام دختر ژیمناست را «خودسرانه» نامید و گفت: «ما به هیچ وجه این اقدام را تأیید نمی‌کنیم و طبیعتاً این اقدام حرکتی شایسته‌ برای جمهوری اسلامی ایران و دختر ایرانی نیست.»

خبرگزاری تسنیم شب گذشته (یکشنبه) خبر انتشار تصاویر ژیمناست دختر ایرانی را منتشر کرد و نوشت عکس‌ها متعلق به رقابت‌هایی در شهر کوالالامپور مالزی می‌شود و «لباس مخصوص ژیمناستیک این ورزشکار دختر درست مانند همان لباسی است که ورزشکاران غیرمسلمان در زمان مسابقه بر تن می‌کنند.»

به‌گفته رئیس فدراسیون ژیمناستیک این سفر توسط خانواده دختر انجام شده و پدرش در این مسابقات در کنار دختر حضور داشته است.

فرشید عبدی‌پور، پدر دختر که خود رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان فردیس است در این‌باره گفته است: «این عکس‌ها مربوط به مسابقه کوالالامپور نیست و دختر من به تمریناتی در کشور ارمنستان رفته بود. سفر ما به ارمنستان خانوادگی بود. در همان حال مسابقاتی در کوالالامپور و با حضور دختران کرجی و با حضور رئیس هیات ژیمناستیک استان ایلام انجام شد. ما هم قرار بود به این مسابقات برویم، اما منصرف شدیم. عکس‌ها را از گوشی من برداشته‌اند و من نمی‌دانم چه عکس‌هایی منتشر شده است. دختر من اصلاً به مالزی نرفته و می‌توانم با پاسپورتش آن را ثابت کنم. تمرینات ارمنستان نیز به صورت مجزا و در دو سالن برگزار شد و این عکس‌ها بعد از پایان تمرینات و با حضور مربیان خارجی گرفته شده است. سفر شخصی من به کسی ربطی ندارد. آنجا مسابقه نبود و دخترم تمرین کرد و سالن‌.»

محسن سلیمانی، دبیر فدراسیون ژیمناستیک نیز به تسنیم گفته بود که اعزام این ژیمناست به مالزی زیر نظر فدراسیون نبوده و رئیس هیئت کرج هم در جریان این اعزام نبوده است.

دختران ایرانی به‌دلیل محدودیت حجاب نمی‌توانند به مسابقات خارجی اعزام شوند، اما فدراسیون ژیمناستیک ایران قصد دارد مسابقات اسلامی زنان را در دو سال آینده برگزار کند.

زهرا اینچه درگاهی می‌گوید در حال‌ حاضر ایران چندین سال است که تیم‌ ‌ملی ژیمناستیک زنان ندارد.

بر اساس قوانین داخلی ایران، رعایت حجاب برای همه زنان فارغ از باور و اعتقادات یا حتی دین و مذهبشان اجباری است.

همچنین هر زن خارجی که برای مسابقه، سیاحت یا سفرهای سیاسی وارد این کشور شود، باید حجاب را رعایت کند.

علاوه بر این حضور زنان در ورزشگاه‌ها هم ممنوع است و ورزشکاران خارجی نیز مجبور به رعایت حجاب هستند.

موضوع حجاب اجباری در ایران بارها از سوی ورزشکاران زن مطرح شده؛ اما فدراسیون‌های بین‌المللی تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.