ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن ۶۰ کشته داشت

آخرین بار از استان حدیده به سمت ریاض موشک شلیک شد. اکنون حملات هوایی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی به این استان شدت گرفته و دو طرف نیروهای خود را تقویت کرده‌اند.

از روز یکشنبه گذشته در جنگ یمن بیش از ۶۰ نفر کشته شده‌اند. حملات هوایی و نبردها در استان حدیده یمن جریان داشت. در حملات هوایی به صنعا نیز اعضای یک خانواده کشته شدند.

جنگ یمن ـ عکس از آرشیو

به‌گفته نیروهای امنیتی یمن، در حملات هوایی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی در استان غربی حدیده دست‌کم ۵۳ نفر از شورشیان حوثی کشته شدند. چندین بیمارستان شهر حدیده، مرکز این استان نیز این آمار را تأیید کرده‌اند.

در این حملات همچنین ۶۳ نفر از شیعیان حوثی زخمی شدند. نیروهای دولتی یمن شمار کشته‌شدگان خود را دست‌کم ۱۲ نفر و مجروحان را ۱۹ نفر اعلام کردند.

از سوی دیگر ساکنان صنعا، پایتخت یمن، و خبرگزاری شینهوا گزارش داده‌اند که در صنعا یک خانواده ۹ نفره در حملات هوایی ائتلاف عربستان سعودی جان خود را از دست دادند که پنج نفر از آن‌ها کودک بودند.

روز سه‌شنبه ۱۹ دسامبر / ۲۸ آذر برای دومین بار از استان حدیده یمن یک موشک بالستیکی به سمت ریاض، پایتخت عربستان سعودی شلیک شد. سامانه دفاع موشکی نیروی هوایی پادشاهی سعودی موفق شد این موشک را منهدم کند. حوثی‌های یمن اعلام کردند که این موشک را به طرف کاخ الیمامه در ریاض شلیک کرده‌اند. از آن زمان حملات هوایی عربستان سعودی و حملات زمینی نیروهای دولتی شدت گرفت. دو طرف درگیری‌ها نیروهای خود را حدیده تقویت کرده‌اند.

استان حدیده از اهمیت استراتژیک برخوردار است. حدیده، مرکز این استان بندر مهمی در دریای سرخ محسوب می‌شود و کمک‌های انسانی به‌طور عمده وارد این بندر می‌شوند. شهر حدیده و بنادر دیگر این منطقه در اختیار حوثی‌ها قرار دارد.

در یمن، نیروهای دولتی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری این کشور و حامیان آن، عربستان سعودی و متحدانش در یک جبهه و در جبهه دیگر حوثی‌ها که از سوی ایران حمایت می‌شوند، قرار دارند.

از مارس ۲۰۱۵ که ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی دخالت نظامی خود در یمن را آغاز کرد، تاکنون هشت هزار و ۷۵۰ نفر کشته و ده‌ها هزار نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس آمار سازمان ملل، در یمن حدود ۸,۴ میلیون نفر در خطر گرسنگی قرار دارند و به‌گفته صلیب سرخ جهانی شمار مبتلایان به بیماری وبا در این کشور به یک میلیون نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.