ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو شورای فنی کشتی آزاد: اگر درباره اسرائیل چاره‌ای نیندیشیم ورزش را باید تعطیل کنیم

با باخت تعمدی علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان با هدف روبه‌رو نشدن با کشتی‌گیر اسرائیلی، خطر تعلیق همچنان کشتی ایران را تهدید می‌کند. ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی کشتی آزاد می‌گوید برای معضل رویارو نشدن با ورزشکاران اسرائیلی باید چاره‌ای اندیشید.

با باخت تعمدی علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان با هدف روبه‌رو نشدن با کشتی‌گیر اسرائیلی، خطر تعلیق همچنان کشتی ایران را تهدید می‌کند. ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی کشتی آزاد می‌گوید برای معضل رویارو نشدن با ورزشکاران اسرائیلی باید چاره‌ای اندیشید.

علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی وزن ۸۶ کیلوگرم در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان .برای آن‌که با حریف اسرائیلی روبه‌رو نشود به‌عمد به حریف روس باخت

ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی کشتی آزاد روز سه‌شنبه ۵ دی در این‌باره گفت: «بدون شک این موضوع به‌زودی نه تنها کشتی بلکه برای کل ورزش ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد کرد. با این وضع یا باید ورزش‌مان را کلاً تعطیل کنیم و به مسابقات نرویم یا این‌که مسئولان عالی‌رتبه بنشینند و راه‌حلی منطقی برای این چالش و معضل بزرگ پیدا کنند.»

در دوران پس از انقلاب، ورزشکاران ایرانی همواره در رقابت‌های ورزشی از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی سر باز زده‌اند. در چند مورد معدودی که این‌گونه عمل نشده ورزشکار یا مربیان او تنبیه شده‌اند. به‌تازگی علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی وزن ۸۶ کیلوگرم در رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در لهستان نیز برای آن‌که با حریف اسرائیلی روبه‌رو نشود به‌عمد به حریف روس باخت و خبرساز شد. اکنون اتحادیه جهانی کشتی از کمیته‌های حقوقی و انضباطی خواسته است تا به این موضوع رسیدگی کنند و این اقدام نگرانی مسئولان ورزشی ایران را برانگیخته است.

ابراهیم جوادی شرایط کنونی با گذشته را متفاوت دانست و در این‌باره گفت: «این موضوع مشکلات زیادی را به‌زودی برای ورزش ایران به‌وجود می‌آورد چرا که همه جهان بر روی این موضوع حساس شده‌اند و دیگر نمی‌توانیم به بهانه مصدومیت و این حرف‌ها از روبه‌رو شدن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی (اسرائیل) خودداری کنیم. باید مسئولان فکری اساسی کنند تا آسیب‌های این اتفاق به حداقل برسد.»

او در عین حال افزود: «من راه ‌حل را نمی‌دانم چرا که مسئول اینکار نیستم. افرادی که مسئولیت دارند باید راه‌ حل پیدا کنند.»

با باخت اخیر علیرضا کریمی در مسابقات جهانی امید، تیم کشتی ایران از سکوی سوم به جایگاه هشتم سقوط کرد و همین موضوع اعتراض گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و از سوی گروهی از مردم عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی به زیان ایران ارزیابی شد.

این ماجرا حتی به مجلس کشیده شد و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی علیرضا کریمی را به حضور پذیرفت و از او قدردانی کرد.

در مردادماه سال جاری نیز مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، دو ملی پوش تیم فوتبال ایران که در باشگاه پانیونیوس یونان بازی می‌کنند، در ترکیب تیم خود در مقابل تیم مکابی تل آویو به میدان رفتند و این موضوع برای آن‌ها دردسرساز شد. مسعود شجاعی که برخلاف درخواست وزارت ورزش و جوانان از این عمل خود اظهار پشیمانی نکرد از آن زمان به ترکیب تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشد. این در حالی است که شجاعی تا پیش از این رویداد کاپیتان تیم ملی بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تنهامان

    دیگی که برای من نمیجوشد چه خیال سر سگ بجوشد!