ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سئول: پیونگ‌یانگ می‌خواهد مذاکره کند

کره جنوبی معتقد است که در سال آینده میلادی کره شمالی در صدد خواهد بود تا راه مذاکره با آمریکا را بگشاید و به سئول نزدیک شود.

کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی در پی گشودن باب مذاکره با آمریکا درباره برنامه تسلیحاتی خود و دستیابی به اشکالی از نزدیکی به سئول در سال آینده میلادی است.

عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، وزارت وحدت دو کره در کره جنوبی روز سه‌شنبه ۲۶ دسامبر / ۵ دی در گزارشی درباره چشم‌انداز سال ۲۰۱۸ لحنی خوش‌بینانه به خود گرفته و افزون بر طرح احتمال مذاکرات کره شمالی و آمریکا و نزدیکی کره شمالی و کره جنوبی، گفته است که پیونگ‌یانگ همزمان تلاش‌هایی خواهد کرد تا به‌عنوان «قدرت واقعی هسته‌ای» به‌رسمیت شناخته شود.

درباره تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی که روز جمعه ۲۲ دسامبر / یکم دی تصویب شد، سئول گفته است که پیونگ‌یانگ موفق خواهد شد که تأثیرات این تحریم‌ها را کاهش دهد. تحریم‌های اخیر پس از آخرین آزمایش موشک بین قاره‌ای کره شمالی در تاریخ ۲۹ نوامبر / ۸ آذر صورت گرفت. کره شمالی موشک بالستیک تازه‌ای به نام «هواسانگ ۱۵» را آزمایش کرد که به‌گفته پیونگ‌یانگ با آن می‌تواند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد. این آزمایش موشکی بار دیگر نگرانی کشورهای منطقه و جامعه جهانی را برانگیخت. کره شمالی تحریم‌های تصویب‌شده علیه این کشور را «اعلان جنگ» خواند.

در قطعنامه‌ای که روز جمعه گذشته در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید صدور ۷۵ درصد از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کره شمالی ممنوع اعلام شده و از آغاز سال ۲۰۱۸ واردات فرآورده‌های تصفیه‌شده نفتی کره شمالی، از جمله نفت سفید و گازوئیل در حد ۵۰۰ هزار بشکه در سال و واردات نفت خام به ۴ میلیون بشکه در سال محدود شده است. افزون بر این شهروندان کره‌ شمالی که خارج از این کشور کار می‌کنند، باید در مدت ۱۲ ماه به کشورشان بازگردند. همچنین بر اساس این قطعنامه کشورهای جهان مجازند کشتی‌هایی را که مظنون به حمل کالاهای غیرقانونی به کره شمالی هستند رهگیری کرده، بازرسی و یا توقیف کنند.

از سوی دیگر روزنامه «جونگانگ ایلبو» کره جنوبی به‌نقل از یکی از مسئولان دولتی این کشور نوشته است که پیونگ‌یانگ آماده پرتاب ماهواره تازه‌ای نیز خواهد شد. این برنامه بخشی از توسعه فن‌آوری بالستیک کره شمالی خواهد بود و احتمالاً از جمله فعالیت‌هایی است که توسط قطعنامه‌های سازمان ملل ممنوع اعلام شده است.

روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی روز گذشته، دوشنبه ۲۵ دسامبر / ۴ دی تأکید کرده بود که «توسعه فضایی صلح‌آمیز حق قانونی کشورهای مستقل است.»

عدم صدور فراورده‌های نفتی چین به کره شمالی

از سوی دیگر طبق آماری که گمرک چین روز سه‌شنبه ۲۶ دسامبر / ۵ دی ارائه داده، در ماه نوامبر این کشور فراتر از تحریم‌های اعمال‌شده توسط سازمان ملل، هیچ‌گونه فراورده نفتی را به کره شمالی صادر نکرده است.

بر اساس آمار اداره کل گمرک چین، همزمان واردات سنگ آهن، ذغال سنگ و سرب از کره شمالی به چین نیز هیچ بوده است.

نوامبر دومین ماه تحریم‌هایی قبلی بود که شورای امنیت سازمان ملل پس از دو آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در ماه اوت علیه این کشور به اجرا گذاشت.

چین منبع اصلی سوخت جمهوری دموکراتیک خلق کره است.

صادرات غلات چین به کره شمالی نیز در ماه نوامبر به ۱۰۰ تن کاهش یافته است که نسبت به ماه نوامبر ۲۰۱۶ به میزان ۸۲ درصد کاهش یافته و کمترین میزان آن از ابتدای سال است. این روند در مورد صادرات برنج نیز مشابه است که از ماه مارس به ۶۷۲ تن، ۶۴ درصد در سال، پایین‌ترین حد خود رسیده است.

در مقابل، صادرات گاز مایع چین که اغلب برای آشپزی استفاده می‌شود، به ۵۸ درصد، ۹۹ تن افزایش یافته است.

در مجموع مبادلات تجاری چین با کره شمالی در ماه نوامبر به ۳۸۸ میلیون دلار رسید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.