ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرخ تورم در آذرماه دو رقمی شد

نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۶ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۶ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

عکس از آرشیو

روابط عمومی بانک مرکزی ایران، سه‌شنبه ۵ دی، ضمن اعلام این خبر گفته است که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (بر مبنای١٠٠=١٣٩۵) در مناطق شهری ایران در آذر‌ماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۱۱.۹ رسید که نسبت به ماه قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱.۹ درصد افزایش یافت.

بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری نرخ تورم را ۹.۹ درصد اعلام کرده بود.

چهار روز پیش، در روز یکم دی‌ماه، مرکز آمار ایران نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به آذرماه سال ١٣٩۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور را ٨.٠ درصد، مناطق شهری ٧.٨ درصد و مناطق روستایی ٩.٢ درصد اعلام کرده بود.

در ایران همواره آمار بانک مرکزی و مرکز آمار تفاوت دارند و همیشه ابتدا مرکز آمار نتایج خود را منتشر می‌کند و بعد بانک مرکزی.

امسال نیز پس از انتشار نتایج مرکز آمار ایران پیش‌بینی می‌شد که نرخ اعلامی تورم آذرماه در آمار بانک مرکزی بین ۹ تا ۱۰ درصد باشد.

نرخ تورم در مرداد، تیر و خردادماه امسال نیز دو رقمی شده بود.

پیش از این نیز کارشناسان اقتصادی از افزایش و بازگشت دوباره نرخ تورم دو رقمی در ایران در سال ۱۳۹۶ خبر داده بودند.

دولت حسن روحانی طی چهار سال با اجرای سیاست‌های دستوری و اقدام برای کنترل نقدینگی تلاش کرده است که نرخ تورم را کنترل و تک‌رقمی کند، اما سیاست‌های دولت و کاهش سطح درآمد خانوارها، تقاضا در ایران را کاهش داده است.

همزمان با رفع بخشی از تحریم‌های اقتصادی و تجاری اعمال شده علیه ایران، دولت با سیاست‌های تزریق نقدینگی تحت عنوان «بسته‌های خروج از رکود» سیاست افزایش تقاضا را در پی گرفت. اجرای این سیاست که بانک‌ها را موظف به ارائه تسهیلات تکلیفی کرد و هدف‌گذاری دسترسی به رشد اقتصادی بدون افزایش سطح درآمد، نرخ تورم را تحریک و هزینه زندگی را افزایش داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.