ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: کودکان به‌طور فزاینده‌ای قربانی جنگ می‌شوند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) وضعیت کودکان در مناطق جنگی را فاجعه‌بار خواند و گفت در این مناطق از کودکان به‌عنوان سپر انسانی و سرباز جنگی استفاده می‌کنند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) وضعیت کودکان در مناطق جنگی را فاجعه‌بار خواند و گفت در این مناطق از کودکان به‌عنوان سپر انسانی و سرباز جنگی استفاده می‌کنند.

یک کودک یمنی در میان آواره‌های جنگ ـ عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

مانوئل فونتن، مدیر یونیسف در برنامه‌های کمک‌های اضطراری، پنج‌شنبه ۲۸ دسامبر / ۷ دی گفت در کنار سوء تغذیه و ترس و وحشت شدید کودکان در مناطق جنگی، آن‌ها به‌طور فزاینده‌ای در درگیری‌ها تبدیل به هدف می‌شود و گروه‌های متخاصم آشکارا قوانین بین‌المللی را که در پی حمایت از آسیب‌پذیرترین افرادند، نادیده می‌گیرند.

به‌گفته یونیسف، از کودکان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌شود، در نبردها کودکان را شرکت می‌دهند و کودکان کشته و زخمی می‌شوند.

تجاوز، ازدواج اجباری، آدم‌ربایی و بردگی کودکان در جنگ‌ها و درگیری‌های عراق، سوریه، یمن، نیجریه، سودان جنوبی و میانمار تاکتیک محسوب می‌شود. میلیون‌ها کودک نیز به‌طور غیرمستقیم بهای گزافی پرداخت می‌کنند.

مانوئل فونتن می‌گوید کودکان همچنین در خانه، مدارس و محل‌های بازی مورد حمله و خشونت‌های شدید قرار می‌گیرند. این خشونت‌ها سال‌ها ادامه دارند و «ما نباید بی‌توجه باشیم، چنین بی‌رحمی‌ای نباید به امر عادی جدیدی تبدیل شود.»

براساس اطلاعات یونیسف، تنها در افغانستان در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ حدود ۷۰۰ کودک جان خود را از دست داده‌اند. در نیجریه و کامرون گروه بوکو حرام از دست‌کم ۱۳۵ کودک به‌عنوان عامل عملیات انتحاری استفاده کرده است.

در جنگ‌های عراق و سوریه از کودکان به‌عنوان سپر انسانی استفاده شده و در یمن، در مدت ۱۰۰۰ روز جنگ دست‌کم ۵ هزار کودک کشته و یا مجروح شده‌اند. در این کشور بیش از ۱۱ میلیون کودک نیازمند کمک‌های انسانی‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.