ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع «نه به گرانی» در مشهد به خشونت کشیده شد

نیروی ضد شورش با پرتاب گاز اشک‌آور تلاش کرد معترضان مشهدی را متفرق کند. مردم با پرتاب سنگ در صدد مقابله برآمدند. در کاشمر و نیشابور هم تظاهرات مشابهی برگزار شد.

از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۷ دی عده‌ای از مردم مشهد در اعتراض به گرانی کالاها مقابل شهرداری مشهد گرد آمدند. این تجمع که تحت عنوان «نه به گرانی» برگزار شده بود، با دخالت مأموران انتظامی به خشونت کشیده شد.

تجمع «نه به گرانی» در مشهد (عکس: شبکه های اجتماعی)

اطلاعی از تعداد معترضان در دست نیست. در شبکه‌های اجتماعی تعداد معترضان مشهدی را ۵۰۰ تا چند هزار نفر تخمین زده‌اند. معترضان شعار می‌دادند «مرگ بر دیکتاتور» و «اسلام را پله کردند، مردم را ذله کردند».

فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی از گردهمایی اعتراضی مشهد منتشر شده، نمایانگر درگیری مأموران انتظامی و نیروهای ضد شورش با تظاهرکنندگان است.

درگیری معترضان مشهدی با نیروهای ضد شورش:



نیروهای ضد شورش تلاش کردند با پرتاب گاز اشک‌آور و با ماشین‌های آب‌پاش معترضان را متفرق کنند. عده‌ای از معترضان که عمدتاً از جوانان مشهدی بودند، با پرتاب سنگ در صدد مقابله با نیروی انتظامی و نیروهای ضد شورش برآمدند.

روز گذشته فرمانداری مشهد در واکنش به خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دعوت از مردم مشهد برای برگزاری تجمع علیه گرانی، اعلام کرد که هیچ سازمان، تشکل و یا گروهی درخواست برگزاری تجمع نداده و مجوزی هم برای برگزاری چنین تجمعی صادر نشده است.

محمد رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد به خبرگزاری‌های داخلی گفته است نیروی انتظامی با تظاهرکنندگان با «مدارا» رفتار کرده و «اتفاق خاصی» نیفتاده است.

«تذکراتی به این افراد داده شد و آن‌ها مدتی در میدان شهدا حضور داشتند و پس از آن متفرق شدند.»

به گفته فرماندار مشهد عده‌ای از تظاهرکنندگان بازداشت شده‌اند:

«تعدادی که قصد تعرض به اموال عمومی و تخریب آن‌ها را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شدند.»

تجمع‌های مشابهی در شهرهای یزد و نیشابور نیز برگزار شده است.

تجمع‌کنندگان در نیشابور ضمن اعتراض به گرانی و بیکاری شعار می‌دادند: «ای جوان ایرانی بلند شو بلند شو»،‌ «دزد غارت می کند، ‌دولت حمایت می‌کند» و «سوریه رو رها کن،‌ فکری به حال ما کن».

تجمع اعتراضی در کاشمر: مرگ بر گرانی



قیمت تخم‌مرغ در ایران دو برابر شده. از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ نان به قیمت ثابت [با در نظر گرفتن تورم] ۱۶۰ درصد گران شده، قیمت متوسط قند و شکر ۴۵ درصد و قیمت شیر ۳۹ درصد بالا رفته و گوشت قرمز و ماهی هم ۱۳ درصد گران‌تر شده‌اند.

حداقل حقوق یک کارگر ایرانی ۹۳۰ هزار تومان است. حتی اگر اقشار کم‌درآمد جامعه روزی سه وعده نان و تخم مرغ و گوجه‌فرنگی بخورند، یک خانواده چهار نفره می‌بایست  ۸۱۰ هزار تومان در ماه هزینه کند.

قرار بود قیمت بنزین و گازوئیل هم افزایش پیدا کند که با  کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با این افزایش قیمت مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهروز محمدی

    پس از خیزش بزرگ روز گذشته پنج شنبه 7دی ماه از همان روز گذشته شروع به قطع اینترنت همگانی در سطح کشور بصورت تدریجی و با پایین آوردن سرعت در سطحی که تقریباً اینترنت قطع شده باشد و امکان ارتباط را از مردم ایزوله شده بگیرند چرا که همان دیروز مردم بلاد مختلفه خراسان بلافاصله پس از آگاهی از خیزش مردم سناباد به خیابان ها ریختند و اینک رژیم اهریمنی از سویی تبلیغات دروغین میکند عواملش را طوری به صحنه می آورد و دروغ اهریمنی میگوید که مردم تصور کنند احمدی نژادی ها و یا طرفداران رییسی و قالیباف بوده اند! اگر طرفدار داشتند که همان یازده روز ببرایش می آمدند یا موقعی که در تهران داشتند بیرونشان میکردند!! و اینطوری مردم را میخواهند از خیزش امروز بازدارند.. توطئه و بازی سناریستی مموت خاکریز رهبر مغولیست ها و ولی امر ملحدین جهان دجال العظمی و مسیح الضلالة سگ هار نجس عثمانی ها و ماسونری خامنه ای لعین جز فریبی نیست جهت اینکه با استفاده از نفرت عمومی از انامی این دیوخویان بین ملت در کفن خفته و غارت شده و به خاک و خون غلطیده ایران شقه ایجاد کنند و صفوف بهم پیوسته مردم را گازانبری قیچی کنند همانطور که خسن سرخه ای و قالیبوف در انتخوابات به گوشه چشم پیغام بهم میدادند که گازانبری میزنیم!!!.. و از صبح امروز جمعه 8 دی ماه بصورت عمومی در سراسر کشور سرعت اینترنت را به سطح قطعی رسانده اند .... جبهه های نبرد حق علیه باطل و دفاع مقدس ملت ایران در برابر یورش دیوخویان و عثمانی ها و جندالشیطان در 57 به کشور ایران است

  • روزبه

    حرفهای. مثلا فرماندار رو ببین . هیچ گروه . سازمان و تشکلی تقاضای. تظاهرات نکرده. خوب مرتیکه مگر تو ایران سازمان گروه یا تشکلی گذاشتید تشکیل بشه. هرکی خواسته کاری بکنه یا سرشو زیر آب کردید یا فرار کرده رفته خارج. یا تو زندان شما داره می پوسه. در ثانی اگر کسب تقاضا میداد تا الان. سر به نیستش کرده بودید . ثالثا میشه بفرمایید تا حالا چند تا اجازه تظاهرات برای مخالفین رژیم صادر شده؟ برو بابا از این ادا اطوارهای و ژست های دمکراتیک نگیر که. به اون قد و قامتولباس پاسداریت نمیاد. همچین حرف میزنه انگار فرماندار یک کانتون. سویسه یا. ایالت. امریکا.

  • مشهدی زاده

    آزادی بیان حق همه است. رسانه ای ادعای آزادی بیان دارد بایست رد عمل ثابت کند. رسانه ای که کمترین داگراندیشیو حرف مخالفش برنمیتابد و سحنان سکولارها متشر نمیکند!!!. کامنتها تنها راه من انسان معمولی دردمند است. نه پناهی دارم و حمایت و نه رانت رسانهد ای. خود دانید و وجدانتان. گاما حقیاق میگیوم، حقایقی تلخ، چیزهایی که اکثریت مردم و اپوزیسیون طاقت شنیدن و خواندنش ندارند. چون اینان در توهم خود و در اروزهای خود یک ایران ارمانی با تمدن بزرگ و مردمان فرهیخته تصور کرده اند. یک ایران خیالی سکولار! زهی یخال باطل.