ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کار: با صنایع تبدیلی بحران بیکاری کردستان را تخفیف می‌دهیم

معیشت مرزنشینان به خطر افتاده و آمار بیکاری در استان کردستان از ۴۵ درصد هم فراتر رفته. علی ربیعی می‌گوید رئیس جموری اسلامی دستور بازگشایی گذرگاه‌های مرزی را صادر کرده.

معیشت مرزنشینان به خطر افتاده و با وجود هشدارهای مکرر نمایندگان کرد در مجلس شورای اسلامی، تاکنون دولت به وعده بازگشایی کذرگاه‌های مرزی با اقلیم کردستان عمل نکرده. وزیر کار در سفر به کردستان یک بار دیگر وعده بازگشایی گذرگاه‌های مرزی را تکرار کرد و گفت رئیس جمهوری اسلامی دستور داده تا هفته آینده گذرگاه‌های مرزی باز شوند. علی ربیعی وعده داد که با راه‌اندازی صنایع تبدیلی مشکل بیکاری در استان کردستان تخفیف بیابد.

بیکاری در کردستان از ۴۵ درصد هم فراتر رفته (عکس: آرشیو)

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برگزاری همه‌‌پرسی استقلال کردستان سه ماه پیش سه گذرگاه مرزی خود با اقلیم کردستان عراق را مسدود کرد. گذرگاه‌های باشماق، پرویز خان و تمرچین. از آن زمان تاکنون فقط کامیون‌های حامل مشتقات نفتی در گذرگاه مرزی پرویز خان حق تردد دارند.

علی ربیعی وزیر کار در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه که پنج‌شنبه ۷ دی در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه برگزار شد اعلام کرد که حسن روحانی با توجه به اهمیت مرز‌های ایران به بسته شدن  گذرگاه‌های مرزی با اقلیم کردستان واکنش نشان داده و دستور داده که این گذرگاه‌ها تا هفته آینده باز شوند.

رسول خضری، نماینده سردشت و پیرانشهر در گفت‌وگویی که پنجشنبه ۱۶ آذر خبرگزاری خانه ملت با او انجام داد گفته بود کولبران و مرزنشینان دیگر نمی‌توانند معاش روزانه خود را تأمین کنند:

«۸ هزار کولبر، ۳۰ هزارکسبه پیرانشهر و همچنین ۷ میلیون بازرگان از جمعیت ۷ استان کشور از طریق مرز تمرچین امرار معاش و ارتزاق می‌کنند و با بسته شدن مرز تأمین معیشت آنها با تهدید مواجه شده است.»

منصور مرادی، نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که برخلاف آمار رسمی دولت که میزان بیکاری در استان کردستان را فقط ۱۵ درصد عنوان کرده، دست‌کم بیکاری در این استان از ۴۵ درصد هم فراتر رفته و روز به روز در حال گسترش است.

علی ربیعی وزیر کار وعده داد که با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مشکل بیکاری در استان کردستان تخفیف پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.