ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۱ کشته در حمله مرد مسلح به یک فروشگاه و کلیسای مسیحیان قاهره

یک مرد مسلح جمعه ۲۹ دسامبر به یک فروشگاه مسیحی و سپس کلیسای مسیحیان در جنوب قاهره حمله کرد و دست‌کم ۱۱ تن را از پای درآورد. داعش مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

یک مرد مسلح جمعه ۲۹ دسامبر به یک فروشگاه مسیحی و سپس کلیسای مسیحیان در قاهره، پایتخت حمله کرد و دست‌کم ۱۱ تن را از پای درآورد. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

مأموران امنیتی در حال بازرسی محل حادثه در جنوب قاهره

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، مهاجم مسلح ابتدا به یک فروشگاه مسیحی حمله کرد و با شلیک گلوله دو تن را کشت.

او سپس در چهار کیلومتری این فروشگاه به کلیسای قبطی مارمینا (مینای مقدس) در حلوان، حومه جنوبی قاهره یورش برد و در آستانه ورودی این کلیسا رو به حاضران آتش گشود. هرچند مهاجم تلاش کرد بمبی به داخل کلیسا بیندازد، اما موفق نشد و پلیس پس از زخمی‌کردن او دستگیرش کرد.

در حمله این مرد مسلح به کلیسا دست‌کم ۹ تن، از جمله یک مأمور پلیس کشته شدند. داعش در «اعماق‌نیوز»، وب‌سایت رسمی خود مسئولیت این حادثه را پذیرفت اما مدرکی برای اثبات آن ارائه نداد.

منابع امنیتی مصر پیش از این روایت دیگری از حمله رخ‌داده منتشر کرده بودند. آنها اشاره‌ای به حمله به فروشگاه نکرده بودند و از دو مهاجم سخن گفته بودند و مدعی شده بودند پلیس یکی از آنها را که کمربند انفجاری بسته بود، با شلیک گلوله از پای درآورده است.

مقام‌های مصری توضیحی درباره این اختلاف در روایت حادثه ارائه ندادند.

آنها گفته اند که مهاجم را شناسایی کرده‌اند و او در چندین حمله تروریستی دیگر در چند سال اخیر نقش داشته است.

مسیحیان که حدود ۱۰ درصد از جمعیت مصر را تشکیل می‌دهند پیش از این بارها هدف حملات انفجاری اسلام‌گرایان تندرو قرار گرفته‌اند.

در ماه مه سال جاری میلادی یک اتوبوس مسیحیان قبطی در حوالی شهر المنیا مصر هدف حمله چند مرد مسلح قرار گرفت و دست‌کم ۲۳ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

در آوریل سال جاری نیز در اثر انفجار دو بمب در کلیسای شهرهای طنطا و اسکندریه، دست‌کم ۴۵ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.