ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع آمریکا: حضور «غیرنظامی» آمریکا در سوریه بیشتر می‌شود

آمریکا می‌خواهد کمک‌های مالی بین‌المللی برای بازسازی سوریه را مدیریت کند. به گفته متیس، نقش آمریکا در سوریه تغییر خواهد کرد.

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که انتظار دارد غیرنظامیان آمریکایی در دوران پس از جنگ حضور بیشتری در سوریه داشته باشند.

وزیر دفاع آمریکا

جیمز متیس جمعه ۲۹ دسامبر/ هشتم دی گفت که نقش آمریکا در سوریه تغییر می‌کند و در حال گذار از رویکرد «تهاجمی و سخیر قلمرو» به رویکرد «برقراری ثبات» است.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که به همین دلیل حضور غیرنظامی آمریکا در سوریه با افزایش شمار دیپلمات‌ها و پیمانکاران آمریکایی در این کشور تقویت می‌شود:

وقتی دیپلمات‌های بیشتری بفرستید، شروع می‌کنند به کار روی احیای اولیه خدمات و به همین دلیل پای پیمان‌کارها را به آنجا باز می‌کنند. پول بین‌المللی [برای بازسازی سوریه] باید مدیریت شود تا به جیب آدم‌هایی که نباید، وارد نشود.

او توضیح نداد که چگونه دیپلمات‌ها در سوریه فعالیت خواهند کرد، زیرا رابطه دیپلماتیک دمشق و واشنگتن قطع است.

وزیر دفاع آمریکا در حالی از تقویت حضور «غیرنظامی» آمریکا در سوریه سخن می‌گفت که بشار اسد، رئیس‌جمهوری در دمشق پیش از این نیروهای آمریکایی را «اشغال‌گران غیرقانونی» خوانده بود.

متیس قبل از این نیز گفته بود که نیروهای آمریکایی تا زمانی که اعضای داعش خواهان جنگیدن باشند، در سوریه باقی می‌مانند تا از بازگشت «داعش ۲» جلوگیری کنند.

آمریکا دو هزار سرباز در سوریه دارد.

او در سخنان روز جمعه گفت که دیپلمات‌ها و پیمانکاران آمریکایی نیروهای محلی را برای خنثی‌کردن بمب‌های دست‌ساز و حفظ قلمرو در برابر حملات احتمالی آینده تربیت خواهند کرد.

وزیر دفاع آمریکا این اقدامات را «تلاش برای حرکت به سوی شرایط عادی» خواند.

آمریکا اکنون حامی اصلی کردهای سوریه محسوب می‌شود. نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی که تحت حمایت آمریکا و با مشارکت کردهای سوریه و گروهی از مخالفان بشار اسد شکل گرفته توانستند داعش را از رقه بیرون برانند و کنترل این شهر را به دست بگیرند.

اسد  دوشنبه ۱۸ دسامبر در پایگاه هوایی حمیمیم در بندر لاذقیه گفته بود که کردهای شمال سوریه به دلیل همکاری به آمریکا «خائن» هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.