ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹ دی در سایه ۸ دی: گردهمایی «کم‌رمق» حامیان حکومت

حکومت نتوانست تجمع امروز حامیان خود در شهرهای مختلف کشور را پرجلوه کند. در گردهمایی تبلیغی ۹ دی تهران تنها ۴ هزار تن حضور یافتند.

در گردهمایی دولتی ۹ دی امسال تنها نزدیک به ۴ هزار تن از حامیان حکومت ایران در مصلای تهران حضور یافتند.

تجمع‌ها در سالگرد ۹ دی در تهران و دیگر شهرهای پس از آن برگزار می‌شود که در دو روز گذشته تظاهرات بدون مجوز در چندین شهر ایران به درگیری میان معترضان با نیروهای امنیتی انجامید. اعتراضات ضد دولتی امروز به تهران نیز کشیده شده است.

در گردهمایی ۹ دی تهران تنها ۴ هزار تن از حامیان حکومت حضور یافتند.

اعتراض‌ به وضعیت اقتصادی هفتم دیماه، با فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و تظاهراتی غافلگیرکننده در مشهد و چند شهر دیگر خراسان رضوی و جنوبی آغاز شد. یک روز بعد در ۸ دیماه این تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف ایران ادامه یافت و در آن معترضان شعارهایی علیه حکومت و وضعیت نابه‌سامان اقتصادی سر دادند.

اکنون رسانه‌های خارجی گزارش کرده‌اند که تجمع امروز حامیان حکومت در شهرهای مختلف ایران با استقبال مردم مواجه نشده است. این در حالی است که رسانه‌های داخلی حضور مردم در تجمع دولتی ۹ دی را «پر شور» توصیف کرده‌اند.

در مراسمی که به مناسبت سالگرد ۹ دی در مصلای تهران برگزار شده بود، اکثر شعارهای هواداران حکومت در حمایت از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران بود.

محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به تجمع‌های اعتراضی دو روز گذشته گفت: «ما حساب مردم زجرکشیده و تهی‌دست را از منافقین جدا می‌دانیم و مردم اجازه نخواهند داد دشمن علیه ملت به اهداف شومش برسد».

محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان ایران نیز دیگر سخنرانی بود که به تجمع‌های هفتم و هشتم دی اشاره کرد و گفت: «ما فضای مجازی را اصلاح و با دشمن در عرصه فرهنگ و اقتصاد مبارزه خواهیم کرد».

همچنین سخنران این مراسم خواستار  محاکمه به گفته آنها «سران فتنه» شدند. در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی، از رویدادهای اعتراضی سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» و از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد به عنوان «سران فتنه» یاد می‌شود.

تظاهرات ۹ دی ۱۳۸۸ با با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست احمد جنتی برگزار شد اما رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران آن را  حرکتی خودجوش علیه هتک حرمت روز عاشورا می‌دانند. طرفداران رهبر ایران از این تظاهرات با عنوان «حماسه ۹ دی» یاد می‌کنند و برای آن مراسم سالگرد برگزار می‌کنند.

امسال نیز مراسم سالگرد این روز در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد، تهران و کرمانشاه برگزار شده است.

آخرین خبرها در این زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    در جاهایی از شهر ها پارچه های بزرگ با شعارهای 9 دی یوم اله زدند ! با پول مردم گرسنه و تنگدست برای خودشان چه هزینه ها می کنند ولی مردم اگر بخواهند حق خود را بخواهند فتنه گرشان میخوانند و سرکوبشان میکنند. این است عدالت این حکومت مقدس !

  • روزبه

    علت کم رمق بودن گردهمایهاشون اینکه از ترس شون بسیجیها و پاسدارها رو فرستادن خیابونها برای سرکوب معترضین. تا دیروز هم همونا بودن این جلسات رو با لباس شخصی پر میکردن نه مردم کوچه و بازار.

  • کوین

    بودجه نیست . وگرنه تظاهرات امسال بسیار گسترده تر از سالهای قبل برگزار میشد . امت در صحنه همینجور الکی و مفتکی که روی صحنه نمی رود .