ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخبار ضدونقیض از عقب‌نشینی دولت از بنزین ۱۵۰۰ تومانی

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ اعلام کرد که دولت برای عرضه بنزین به قیمت هر لیتر ۱۲۰۰ تومان در سال آینده اعلام آمادگی کرده. سخنگوی این کمیسیون اما گفت که چیزی در این باره به تصویب نرسیده.

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ اعلام کرد که دولت برای عرضه بنزین به قیمت هر لیتر ۱۲۰۰ تومان در سال آینده اعلام آمادگی کرده است. سخنگوی این کمیسیون اما گفت که چیزی در این باره به تصویب نرسیده است و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز خبر را تکذیب کرد.

بنزین دوباره سهمیه‌بندی می‌شود.

علی اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که در جلسه این کمیسیون در روز شنبه ۹ دی هیچ مصوبه‌ای درباره قیمت بنزین به دست نیامد.

اما مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون تلفیق شنبه ۹ دی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم» ضمن اعلام خبر منتفی‌شدن بنزین ۱۵۰۰ تومانی گفت که دولت به دنبال تعدیل برخی هزینه‌ها در لایحه بودجه ۹۷ است. به گفته لاهوتی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت این تصمیم را اعلام کرده است.

نوبخت اما این اظهارات را تکذیب کرد. دفتر سخنگوی دولت با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: «اظهارات منتسب به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه درباره قیمت بنزین در کمیسیون تلفیق مجلس صحت ندارد.»

یوسف‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایسنا تأکید کرده است که اعضای دولت نیز با افزایش قیمت شدید بنزین موافق نیستند اما هنوز تصمیمی نگرفته اند:

عده‌ای می گفتند براساس لایحه بودجه بنزین ۱۵۰۰ تومان و گازوئیل ۴۰۰ تومان مبنا قرار گیرد البته این اعداد در لایحه نیست و ما این نوید را به جامعه می دهیم که تلاش این است که اعداد و ارقام حامل‌های انرژی مطابق شرایط  اقتصادی جامعه باشد و رشد با شیب تند در قیمت حامل‌های انرژی نداشته باشیم. این مسئله در صحبت‌های آقای نوبخت، [بیژن نامدار] زنگنه [وزیر نفت] و نمایندگان نیز مطرح شد.

به گفته این دو عضو کمیسیون تلفیق، دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با افزایش قیمت سوخت به دنبال ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد برای تأمین هزینه ۷۳ میلیاردتومانی طرح اشتغال‌زایی سال ۱۳۹۷ است.

پیشتر گفته شده بود که دولت روحانی با افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان، ۳۷ هزار میلیارد تومان به دست می‌آورد تا بخشی از کسری بودجه‌اش را جبران کند.

اکنون لاهوتی می‌گوید با مقررشدن ۱۲۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین، دولت روحانی اکنون به دنبال تعدیل دیگر هزینه‌ها است تا اختلاف درآمدی را پوشش دهد.

جزئیاتی از این تعدیل احتمالی منتشر نشده است.

کمیسیون انرژی مجلس پیش از این با افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان مخالفت کرده بودند. نمایندگان مجلس اکنون باید با قیمت جدید احتمالی موافقت کنند.

در جلسه روز شنبه کمیسیون تلفیق وزرای نفت، اقتصاد و نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه حاضر بودند.

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.