ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز روند خروج اسرائیل از یونسکو

اسرائیل که از ۱۹۴۹ عضو یونسکو است، روند خروج از این سازمان را رسماً آغاز کرد. این کشور به همراه آمریکا از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ رسماً از عضویت یونسکو کنار خواهند رفت.

دولت اسرائیل روند خروج از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) را آغاز کرده است.

ادره آزوله، دبیرکل یونسکو از تصمیم اسرائیل اظهار تأسف کرد

اُدری آزوله، دبیر کل یونسکو جمعه ۲۹ دسامبر / هشتم دی ضمن اعلام این خبر گفت که از تصمیم اسرائیل در این زمینه متأسف است:

اسرائیل به عنوان عضو یونسکو از ۱۹۴۹ تا کنون در این نهاد سازمان ملل که به آموزش، فرهنگ و علم اختصاص دارد، جایگاهی درخور داشته است.

اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به یونسکو به دلیل انتقاد این سازمان از سیاست‌های اسرائیل در قبال فلسطین، به‌ویژه اشغال شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) و نیز اعطای عضویت کامل به تشکیلات خودگردان فلسطینی در این نهاد اعتراض کرده است.

اسرائیل با آغاز روند خروج از یونسکو به ایالات متحده می‌پیوندد که تصمیم برای خروج از این نهاد را در  اکتبر ۲۰۱۷ اعلام کرد. هر دو کشور از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ رسماً از عضویت یونسکو کنار خواهند رفت.

وزارت خارجه ایالات متحده پس از اعلام آغاز خروج از یونسکو دلیل خود را «تعصب ضداسرائیلی» خواند و به «نیاز برای اصلاح بنیادین» آن اشاره کرد. کمی پس از آن بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز از تصمیم این کشور برای خروج از یونسکو خبر داد و گفت که این نهاد سازمان ملل «به تیاتر پوچی» بدل شده است.

بیت‌المقدس شرقی در ماه اخیر به یکی از موضوعات جنجالی در صحنه سیاست جهانی بدل شد. پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ششم دسامبر علی‌رغم مخالفت متحدان آمریکا در اروپا و خاورمیانه اعلام کرد که بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و دستور انتقال سفارت ایالات متحده از تل‌آویو به آنجا را صادر کرده است.

این تصمیم به راهپیمایی‌های اعتراضی در نقاط مختلف جهان انجامید و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز آن را محکوم کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.