ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ حدود سه هزار موتورسوار ايرانی در شش ماه نخست ۹۰

<p>سازمان پزشکی قانونی ايران اعلام کرد در شش ماه نخست سال ۱۳۹۰ دست&zwnj;کم دو هزار و ۹۴۷ موتورسوار بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه شرق در شماره يکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ نوشت استان خراسان رضوی با ۳۳۱، فارس با ۲۶۰ و تهران با ۲۴۷ مرگ ناشی از تصادفات موتورسيکلت، در رتبه نخست تا سوم قرار دارند.</p> <p>بنا به اين گزارش، گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال با ۹۶۷ مورد مرگ، بيشترين آمار مرگ موتورسواران را به خود اختصاص داده است.</p> <p>ضربه به سر نيز مهم&zwnj;ترين علت مرگ موتورسواران گزارش شده است.</p> <p>اين آمار در مقايسه با شش ماهه نخست سال ۱۳۸۹ کاهش بيش از ۱۴درصدی را نشان می&zwnj;دهد. در شش ماه نخست سال گذشته سه هزار و ۴۴۱ نفر در تصادفات رانندگی موتورسيکلت جان خود را از دست داده بودند.</p> <p>ايران از جمله کشورهای است که آمار مرگ ناشی از تصادفات در آن بالاست. بر اساس آمار، سالانه نزديک به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در جاده&zwnj;های ايران کشته می&zwnj;شوند.</p> <blockquote> <p>سوانح رانندگی پس از بيماری&zwnj;های قلبی&zwnj; و عروقی، دومين عامل مرگ و مير در ايران محسوب می&zwnj;شود، اين در حالی است که تصادفات در جهان، ششمين عامل مرگ و مير محسوب می&zwnj;&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>به گفته اسدالله جولايی رئيس ستاد ديه ايران &quot;از ۱۵ خرداد ۴۲ و همچنين در طول جنگ تحميلی علی&zwnj;رغم هجوم همه&zwnj;جانبه دشمنان، بيش از ۲۳۰ هزار نفر از هموطنان&zwnj;مان شهيد شدند ولی در طی ۳۲ سالی که از وقوع انقلاب اسلامی در کشورمان می&zwnj;گذرد تعداد کشته&zwnj;های رانندگی ما به بيش از ۸۰۰ هزار نفر کشته و هشت تا ۹ ميليون نفر مصدوم می&zwnj;رسد.&quot;</p> <p>چندی پيش عبدالرزاق برزگر، معاون سازمان پزشکی قانونی ايران گفت در سال ۱۳۸۹ با افزايش ۱/۲ درصدی مرگ ناشی از تصادفات، ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر بر اثر سانحه رانندگی جان داده&zwnj;اند.</p> <p>به گفته وی، بر اساس آمارها، استان تهران با دو هزار و ۲۷۳ نفر، فارس با يک&zwnj;هزار و ۸۶۳ نفر و خراسان رضوی يک&zwnj;هزار و ۸۴۹ نفر بيش&zwnj;ترين تلفات ناشی از تصادفات را داشته&zwnj;اند و استان&zwnj;های ايلام با ۱۷۶ نفر و کهگيلويه و بوير احمد با ۱۸۴ نفر کم&zwnj;ترين تعداد کشته&zwnj;های حوادث رانندگی را داشته&zwnj;اند.</p> <p>بنا به اين گزارش، ۷۹ درصد مرگ ناشی از تصادفات را مردان و ۲۱ درصد را زنان تشکيل می&zwnj;دهند که در زمان وقوع تصادف ۴۲ درصد از افراد کشته شده راننده، ۲۳ درصد عابر پياده و ۳۳ درصد سرنشين بوده&zwnj;اند.</p> <p>سوانح رانندگی پس از بيماری&zwnj;های قلبی&zwnj; و عروقی، دومين عامل مرگ و مير در ايران محسوب می&zwnj;شود. اين در حالی است که تصادفات در جهان، ششمين عامل مرگ و مير محسوب می&zwnj;&zwnj;شود.</p> <p>بر اساس آمار&zwnj;های رسمی، سالانه يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان، بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ ميليون نفر مجروح می&zwnj;شوند.</p> <p>به گفته کارشناسان &quot;تراکم بالای خودرو در جاده&zwnj;ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه&zwnj;خيز در جاده&zwnj;ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی&quot; از مهم&zwnj;ترين عوامل تصادف جاده&zwnj;ای در ايران به شمار می&zwnj;آيد.</p> <p>&nbsp;</p>

سازمان پزشکی قانونی ايران اعلام کرد در شش ماه نخست سال ۱۳۹۰ دست‌کم دو هزار و ۹۴۷ موتورسوار بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه شرق در شماره يکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ نوشت استان خراسان رضوی با ۳۳۱، فارس با ۲۶۰ و تهران با ۲۴۷ مرگ ناشی از تصادفات موتورسيکلت، در رتبه نخست تا سوم قرار دارند.

بنا به اين گزارش، گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال با ۹۶۷ مورد مرگ، بيشترين آمار مرگ موتورسواران را به خود اختصاص داده است.

ضربه به سر نيز مهم‌ترين علت مرگ موتورسواران گزارش شده است.

اين آمار در مقايسه با شش ماهه نخست سال ۱۳۸۹ کاهش بيش از ۱۴درصدی را نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته سه هزار و ۴۴۱ نفر در تصادفات رانندگی موتورسيکلت جان خود را از دست داده بودند.

ايران از جمله کشورهای است که آمار مرگ ناشی از تصادفات در آن بالاست. بر اساس آمار، سالانه نزديک به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در جاده‌های ايران کشته می‌شوند.

سوانح رانندگی پس از بيماری‌های قلبی‌ و عروقی، دومين عامل مرگ و مير در ايران محسوب می‌شود، اين در حالی است که تصادفات در جهان، ششمين عامل مرگ و مير محسوب می‌‌شود

به گفته اسدالله جولايی رئيس ستاد ديه ايران "از ۱۵ خرداد ۴۲ و همچنين در طول جنگ تحميلی علی‌رغم هجوم همه‌جانبه دشمنان، بيش از ۲۳۰ هزار نفر از هموطنان‌مان شهيد شدند ولی در طی ۳۲ سالی که از وقوع انقلاب اسلامی در کشورمان می‌گذرد تعداد کشته‌های رانندگی ما به بيش از ۸۰۰ هزار نفر کشته و هشت تا ۹ ميليون نفر مصدوم می‌رسد."

چندی پيش عبدالرزاق برزگر، معاون سازمان پزشکی قانونی ايران گفت در سال ۱۳۸۹ با افزايش ۱/۲ درصدی مرگ ناشی از تصادفات، ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر بر اثر سانحه رانندگی جان داده‌اند.

به گفته وی، بر اساس آمارها، استان تهران با دو هزار و ۲۷۳ نفر، فارس با يک‌هزار و ۸۶۳ نفر و خراسان رضوی يک‌هزار و ۸۴۹ نفر بيش‌ترين تلفات ناشی از تصادفات را داشته‌اند و استان‌های ايلام با ۱۷۶ نفر و کهگيلويه و بوير احمد با ۱۸۴ نفر کم‌ترين تعداد کشته‌های حوادث رانندگی را داشته‌اند.

بنا به اين گزارش، ۷۹ درصد مرگ ناشی از تصادفات را مردان و ۲۱ درصد را زنان تشکيل می‌دهند که در زمان وقوع تصادف ۴۲ درصد از افراد کشته شده راننده، ۲۳ درصد عابر پياده و ۳۳ درصد سرنشين بوده‌اند.

سوانح رانندگی پس از بيماری‌های قلبی‌ و عروقی، دومين عامل مرگ و مير در ايران محسوب می‌شود. اين در حالی است که تصادفات در جهان، ششمين عامل مرگ و مير محسوب می‌‌شود.

بر اساس آمار‌های رسمی، سالانه يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان، بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ ميليون نفر مجروح می‌شوند.

به گفته کارشناسان "تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه‌خيز در جاده‌ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی" از مهم‌ترين عوامل تصادف جاده‌ای در ايران به شمار می‌آيد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با سلام و تشکر نقش فرهنگ ولایی را نمیتوان در این مورد کوچک شمرد. پشت کله هر راننده ایرانی یک اخوند نشسته که به او میگوید "تو در دست حضرت عباسی" برو در پناه امام زمان و هرچه دلت میخواهد بکن. با این دید و تصور که راننده از خطر مصون است راننده های ایرانی در جاده ها خطر می افرینند و خود و دیگران را فدای این حماقت میکنند. نکته دیگر این بی ارزش شمردن جان انسان توسط نظام است که در فرهنگ ایران نهادینه شده است. به غیر از ولیه فقیه و حلقه خودی ها نه عمر دیگران و نه کارشان هیچگونه ارزشی ندارد. فقط ولایت سید علی و حوزه اش مهم هستند.

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    کار بر محترم آدم عاقل مغز دارد وقادر به فکر کردن است.این حرفها خام را را خود شما قبول نرده اید و اکنون زنده اید؟شما با این وشته خود نشان می دهید که به همه مسائل و مشگلات جامعه خیلی کودکانه و مغرضانه می اندیشد.جوانان موتور سوار به دلیل بی هویتی که دامن گیر انان شده است و روحیه ماجراجویانه و اعتراضی شان مجورند به نوعی عقده گشایی و خود نمائی کنند.ضمنا اینگونه برداشت و اعتراض بی منطق ،لطمه به جامعه روشنفکری میزند.موفق باشید