ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق پس از داعش: هزاران تن هنوز مفقودند

مقام‌های محلی عراق می‌گویند که هزاران‌تن از مردم این کشور پس از پیروزی دولت بر داعش هنوز مفقود هستند. اغلب این ناپدیدشدگان را مردان و پسران نوجوان تشکیل می‌دهند.

مقام‌های محلی عراق می‌گویند که هزاران‌تن از مردم این کشور پس از پیروزی دولت بر گروه «دولت اسلامی» (داعش) هنوز مفقود هستند. اغلب این ناپدیدشدگان را مردان و پسران نوجوان تشکیل می‌دهند.

قدردانی حیدر عبادی از تلاش‌های نیروهای نظامی عراق برای آزادسازی موصل

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، تنها در موصل هنوز بیش از ۳۰۰۰ تن مفقود الاثر هستند. گفته می‌شود که برخی از آنها به دست داعش کشته شده‌اند و عده‌ای نیز به اتهام رابطه با این گروه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

موصل که مهم‌ترین شهر تحت کنترل داعش در عراق و دومین شهر بزرگ این کشور بود، شش‌ماه پیش از این گروه بازپس گرفته شد.  ابوبکر البغدادی، رهبر داعش سال ۲۰۱۴ خلافت خودخوانده اسلامی را در تنها سخنرانی عمومی خود در مسجد جامع این شهر اعلام کرد.

به گفته نیویورک‌تایمز، دیوان‌سالاری معیوب و ناکارآمدی و بی‌توجهی دولت مرکزی هزاران خانواده را در وضعیتی برزخی نگه داشته است.

محمد کربولی، یکی از اعضای کمیسیون دفاعی و امنیتی پارلمان عراق از استان انبار به نیویورک‌تایمز گفته است که هنوز ردی از بیش از ۲۹۰۰ ساکن این استان در کار نیست. شهرهای رمادی و فلوجه بیش از یک سال پیش از دست داعش آزاد شدند.

این عضو پارلمان عراق هشدار داده که بی‌خبربودن خانواده‌ها از فرزندان‌شان به بروز مجدد تنش‌ها خواهد انجامید.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق ۹ دسامبر / ۱۸ آذر پایان عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه داعش را اعلام کرد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.