ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۹ کشته در پنجمین شب تظاهرات سراسری در ایران

تلویزیون دولتی ایران از کشته‌شدن دست‌کم ۹ نفر در پنجمین شب تظاهرات سراسری در ایران خبر داده ‌است.

تلویزیون دولتی ایران از کشته‌شدن دست‌کم ۹ نفر در پنجمین شب تظاهرات سراسری  در ایران خبر داده ‌است.

شامگاه دوشنبه ۱۲ دی سنندج

از پنجشنبه ۷ دی در پی انتشار فراخوان تجمع «نه به گرانی»، صدها نفر از معترضان به گرانی، ابتدا در شهرهای مشهد، نیشابور، کاشمر و یزد دست به تجمع زدند و سپس این تجمعات به دیگر شهرهای ایران سرایت کرد و دامنه اعتراضات گسترده‌تر شد. اگر در ابتدا شعارها اقتصادی بود، به تدریج خواسته‌های اجتماعی و سیاسی نیز مطرح شد و رهبری جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای را نشانه رفت. شامگاه گذشته در قهدریجان و کرمانشاه برای نخستین بار معترضان به پاسگاه‌های پلیس نیز حمله کردند. یک پاسدار هم در نجف‌آباد کشته شد.

در تظاهرات اعتراضی در ایران در روزهای گذشته دست‌کم ۱۴ نفر کشته و بیش از ۴۰۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند. بر اساس آنچه که رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند، شمار کشته‌شدگان اعتراضات در روزهای اخیر به دست‌کم ۲۲ نفر رسیده‌ است.

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که با مقامات جمهوری اسلامی در گفت وگوست و از آن‌ها می‌خواهد که حق اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را به رسمیت بشناسند.

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    یک درخواست مهم از تمامی هموطنان‌ عزیز: بسیار امیدوارم اعتراضات برحق شما به نتیجهء مطلوب برسد با حداقل آسیب. فقط این روزها را به یاد داشته باشید. تاریخ سراسر جنایت نظام منحوس ولایی پر است از شدید ترین سرکوب ها و به وحشیانه ترین روش ها ... چنانچه حکومت ، به هر دلیل ، به انتخابات بعدی رسید پیام اعتراض خویش را با """ تحریم """" نشان دهید. تمامیِ جناح های این حکومت از یک قماش هستند . هم در فساد و غارت هم در سرکوب و جنایت . مطمئن باشید بازهم در انتخابات بعدی اگر شده عفریتی چون لاجوردی را از گور بیرون می کشد و در مقابل گزینهء مطلوب خویش قرار می دهد تا همگان از ترس ابلیس به مار غاشیه پناه ببرند . الان هم اگر کسی به بنده بگوید وسط دعوا نرخ تعیین می کنی کاملا حق دارد ...!