ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

می‌گوید بعداً نظرش را خواهد گفت

خامنه‌ای: «من در خصوص این قضایا حرف‌هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان سخن خواهم گفت.»

از خامنه‌ای در مورد برآمد جنبش اعتراضی سرتاسری اظهار نظری منتشر شده است. بنابر خبر سایت رهبر، khamenei.ir، او در دیدار امروز با جمعی از "خانواده‌های شهدا" به اعتراضات اشاره‌ای کرده و گفته است:

«در قضایای چند روز اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگونِ در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند.»

و سپس افزوده:

«من در خصوص این قضایا حرف‌هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان سخن خواهم گفت.»

در میان مردم غیبت خامنه‌ای در روزهای اخیر بحث‌انگیز بوده است. گزارش‌ها از ایران حاکی است که آخرین سخن خامنه‌ای در یاد مردم مانده است، آنجایی که در تقبیح افشاگری گروه احمدی‌نژاد علیه قوه قضاییه و برادران لاریجانی گفت:

«این کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده، دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند؛ این‌ها باید پاسخگو باشند. بنده‌ای که امکانات در اختیارم هست نمی‌توانم مدعی باشم، من باید پاسخگو باشم که با این امکانات چه کرده‌ام. به‌جای اینکه پاسخگویی کنم، نقش مدعی را علیه این و آن بازی کنم؛ مردم این را قبول نمی‌کنند. حالا ممکن است کسی فکر کند در مردم تأثیر می‌گذارد [اما] مردم هم آگاهند و این را نمی‌پذیرند.»

اگر خود خامنه‌ای به این حرف خودش پایبند باشد، دیگر نباید نقش مدعی را علیه این و آن بازی کند، «مردم این را نمی‌پذیرند».

عبور از خامنه‌ای

در تظاهرات سرتاسری شعار علیه خامنه‌ای محور شعارهاست. مردم ولی فقیه را در شعارها به زیر کشیده‌اند. شایعاتی بر سر زبان‌هاست حاکی از این که کانون‌های قدرت به شدت درگیر این مسئله هستند که جانشینی برای او پیدا کنند تا به زعم خود نظام را حفظ کنند.

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اشکان

    سران نظام هم میگویند اعتراض مسالمت آمیز حق مردم است. خوب است گروههای اپوزیسیون از طریق سفارتهای ایران تقاضای راهپیمایی مسالمت آمیز کنند. میدانم حکومت قبول نمیکند ولی شاید دیگر دولت نتواند با پُررویی جلوی رسانه ها ادعای به رسمیت شناختن حق مردم کند.

  • آریا

    ای بابا این کثافتها چهل ساله دارن تو بهشتی به نام ایران میچرن کجا برن از اینجا بهتر تنها راه خلاصی از این وطن فروشان و عرب پرستان فقط مبارزه است بدون عقب نشینی ما دهه پنچاهی ها که هیچی از زندگی نفهمیدیم لااقل برای بچه هامون یه کاری کنیم مثل ما اسیر دست این ملاهای وطن فروش و بی شرف نشن

  • ناهید

    عالی بود کوین :)) و مرسی از رادیوزمانه !

  • Arjomand

    ﺣﺎﻻ ﻣﮕﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﺑﻌﺪا مﻣﻴﺨﻮاﺩ ﭼﻲ ﺑﮕﻪ.ﺣﺮﻓﻬﺎﻱ ﻣﻔﺖ و ﺗﻜﺮاﺭﻱ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ, ﻛﺎﺭ ﺩﮊﻣﻦ اﺳﺖ. ﻣﺎ ﺧﻮﺑﻴﻢ!!

  • روزبه

    آقای خامنه ای ما فریب نخورده ایم و احمق هم نیستیم مردم ما خواستهای مشخصی داریم و این تو هستی با این خواسته ها دشمنی میکنی و تبدیل به دشمن ما شده ای. 1ـ آزادی های مدنی اجتماعی سیاسی حزبی صنفی مذهبی تشکیلاتی ووووو. 2ـ برابری واقعی همه در مقابل قانون و بر خورداری از حقوق بشری علیرغم باور یا نا باوری مذهبی رنگ پوست جنسیت وووو ما خواهان برابری کامل حقوق زنان و مردانیم. 3ـ ما آقا بالا سر ( رهبر یا شاه. اعلحضرت یا مقام معظم رهبری یا هر کوفت و زهر مار دیگری) که مادالعمر برایمان و بجایمان تصمیم بگیرد و پاسخگوی تصمیماتش نباشد نمی خواهیم.و این را هر ده سال یکبار پس انقلاب مشروطه به رهبران عهد شکن کشورمان با شورش و انقلاب و قیام گوشزد کردهایم ولی گوش شنوا. 4 ـ ما خواهان جدایی دین از حکومتیم. 5ـ ما خواهان اینم که سرمایه های ملی کشور برای توسعه و امنیت و رفاه مردم کشور هزینه شود نه در عراق و سوریه و لبنان و یمن ووووو برای ماجراجویهای توسعه طلبانه. 6ـ ما خواهان زندگی در صلح و روابط دوستانه متکی بر احترام متقابل با تمام کشورهای دنیا هستیم. 7ـ ما خواهان جدایی سیاست از ورزش و تکرار شکستها و فرار از مقابل رقبای ورزشی و سرشکستگی کشورمان ایران در میادین ورزشی هستیم. 8ـ مردم ما خواهان پایان فساد ودزدیها شما و اعوان و انصار شما هستند. وووووووووووووووووووووووو آیا باز فکر میکنی ما آلت دست دشمنیم ؟

  • جهان

    اگریآقای خامنه ای و هم پالکی های زهاکیان اشغالگر ایران ک جو شرف ، انسانیت ، ایمان ، خداپرستی داشتند ، پیش از آنکه مانند قذافی و صدام در یک سوراخ گور مانند خودرا مخفی کنند از ملت رنج کشیده پوزش میخواستند و فورا کناره گیری میکردند

  • aghamashti

    حرف بعدا در کاری نیست، چیز بیشتر ندارد، بعدا یعنی، بعدا دهن مردم را سرویس خواهم کرد، فعلا بگذارید دیکتاتور ی جان سالم به در ببرد. خامنه ای موجود کینه ای و عقده ای است. او تا گور این دژمن دژمن گفتنش ادامه خواهد داد. در قضیه میانمار پرده تزویر نظام فرویخت! و ثابت کرد اینها علیه اکثریت مسلمان بویزه سنی ها هستند و تنها شیعیان ولایی را برحق و بقیه جهان باطل میدانند! این هشداری است به خائنان به سکولاریسم و کاسبان سکولار! پارانویا توهم دژمن او تمام نظامش گرفته. در مشهد قیام خودجوش بود و این ارتباط مردمی به سراسر کشور رسید. هنوز حتی امرکیا هم حمایتش لفظی است. من وقتی باور میکنم امریکا و مدعیان حقوق بشر حامی قیام مردمی ایران است که وارد فاز عملی مثل تحریم بشود. از خائنان و ناجوانمردان چین کمونیست و روسیه استثمارگر امپرالیزم هم توقعی نیست. دولتهای چین و روسیه ننگ طولانی و دشمنی نسلها ایرانیان را خواهند داشت. چین و روسیه بایست کالاهایشان تحریم شود توسط همه کشورهای اسلامی بویزه با حمایت از جنایتکارن میانماری. ننگ بر مسلمانی که کالای چین و روسی و ویتنامی بخرد. ننگ برمسلمانی که از رزیم اسد حمایت کند، دولت بشار اسدی که از میانماری ها حمایت کرد و رای منفی داد... اصل داستان همین است، 40 سال دیکتاتوری و 20 سال فریبکاری اصلاح طلبان کذایی. کاری ندارد، کافی است زیر نظر نهادهای بین الملی یک رفراندوم آزاد برگزار کند و مردم میان حکومت تئوکراسی (حکومت ولایت فقیه فعلی) و سکولاردموکراسی مختار به انتخاب کند. اصلا هم نیازی به دژمن دژمن گفتن نیست و نه شورش و نه انقلاب. هزینه چندتا همایش کذایی فقرزدایی و مخارج کذایی دیگر خرج یک رفراندوم کند. این اعتراضها با اعتصاب عمومی و مبارزه منفی مدنی از جمله پیشنهاد های مثل شیرین عبادی تکمیل میشود، بخصوص کشیدن پول از سیستم بانکی. اقتصاد تروریستی و ضد بشری این نظام اهریمنی با تحریم بایست زمین گیر شود وگرنه ماشین سرکوب وحشیانه ادامه میباد و غارت بیت المال و ارسال بار یتروریستهیا سور یو فلسطنی و لبنانی.. ادامه خواهد داشت. دلارهای نفتی چین تا غربی ها تبدیل به اسلحه و لوجستیک تروریسم میشود!

  • کوین

    خدا خفه ات کند انشاالله . همین که این چند روز "خفه" بودی خودش بزرگترین نعمت !! بود . در مورد " آن" قضایا چه کردی که در مورد "این"قضایا چه بکنی ؟ از کی این خس و خاشاکِ بی بصیرت شدند "مردمِ عزیز" ؟؟

  • روزبه

    ملت اینو سرچ بکنید و بخونید و باز پخش کنید تا اینا که اینهمه خون شهدا خون شهدا میکنن چه حرفی سر اون خاک شهدا زدن. حرف شهدایانقلاب 57 هم همین بود که الان ما و شما میزنیم حق تعیین سرنوشت ملت بدست خودش . این حرفی که خمینی روز اولش سر خاک شهدای انقلاب 57 میگه. "سخنرانی سید روح‌الله خمینی در بهشت زهرا" خودش میگه تعیین نظام حق ماست پدرانم برای خودشون تصمیم گرفتن حق تصمیم گیری برای ما که نداشتن ما میخواهیم برای خودمون تصمیم بگیریم. این اون سر دسته شون گفته. خوب مگر اینها پیرو خط امام نیستند که صبح تا شب گوش ما رو باهاش کر کردن!!!؟ بزارید مردم بعد این چهل سال تصمیم بگیرن چهار پنج تا نسل جدید اومده خوب از چی میترسید؟ رفراندم تحت نظارت سازمانهای بین المللی حق ملت ماست برای تعیین آینده کشور و مسالمت آمیز ترین روش تا از این بیشتر خون هموطن نریزه ولی متاسفانه کدام دیکتاتور احمقی از منافع شخصی و گروهی خود دست بکشه که این یکی بده البته تا وقتیکه دیگه خیلی دیر شده و کار از کار گذشته. این دیکتاتورها از تاریخ کی درس خواهند گرفت.

  • روزبه

    در حال ریختن نقشه هستن چکار بکنند فعلا جمعبندی و نقشه راه مشخص نیست وقت اضافی لازم دارن چون تا حالا براش برنامه ریزی این یکی رو نداشتن یک حرکت اجتماعی با بدنه بدون سر که بتونن سرشو قطع کنن که از حرکت وا بمونه ولی این تنه از اولش سر نداشته ولی داره حرکت میکنه. 1ـ میخوان ببین خود بخود فروکش میکنه . 2ـ اگر نه میشه به شکلی منحرفش کرد مثلا با وعده رسیدگی به امور معیشتی کارگران و بازنشسته ها یا وعده پرداخت مال مالباخته ها یا برسمیت شناختن حق ورود خانمها به ورزشگاهها و شل کردن حجاب اجباری حتی بشکل موقت یعنی انداختن چند دستگی در حرکت اعتراضی . 3ـ وارد کردن اصلاح طلبها خوشنام یا کمتر بدنام به میدان (به امید اینکه آنها که هنوز ته ماندها ای وجه سیاسی باقی دارند مثلا میر حسین یا کروبی بعنوان آلترناتیو نهایی بعید نیست)با طرحهای مختلف سیاسی برای آرام کردن خواسته ها و خشم که به اصلاح معروف زهر حرکت مردمی یعنی تندترین خواسته یا بعبارتی برچیدن کل نظام رو بگیرن و خلاصه کنندبه اصلاحات رو بنایی سیاسی و اقتصادی به قیمت حفظ کل نظام و با وعده رسیدگی به خواسته ها (فریب این حیله ها رو نخورید وگرنه چهار روز بعد همین آش خواهد بود و همین کاسه) و دست آخر 4ـ سرکوب شدید اگر تاکتیکهای اولی جواب نداد. اگریکی از این راهها موفق بودبعد اونوقت مثلا آقا بیان نطق کنن بصیرتشونو نیشون بدن در فریب و سرکوب مردم. همین دیروز در روزنامه ها رژیم خواندم سران اصلاح طلبان احضار شدن برای صلاح مصلحت با سران نظام که راه حلهایی ارائه بدن و یک نمونه از این تلاشهای مزبوحانه پبشنها طومار نویسی از طرف یکی از معاونان مارمولک روحانی بود .

  • ناهید

    اینجور دیکتاتورها اگه نشه پایین بیارنشون فقط با مرگ از صندلی دیکتاتوری جدا می شن این حکومت هم متاسفانه از اونهاست که اگه بخواد نابود بشه همه رو با خودش نابود می کنه

  • قیصر

    اکر کاربران به سایت خامنه ای که آدرسش هم در بالا دادین بروند زیر یکی از عناوین مطالب، خاطره ای از خمینی نقل کرده در این مورد خمینی کفته بوده چون در تظاهرات سال پنجاه و هفت وقتی دیده که همان شعارهایی که در تهران و شهرهای برزک داده میشه در دورافتاده ترین شهرها هم همان شعارها داده میشه و خواسته های ملت در همه جای ایران مشابه هم هست مطمئن شده که انقلاب به پیروزی میرسه. بنابراین ،همین روزها هم خواسته ها و شعارهای مردم در همه شهرها و بخشها در همه نقاط ایران یکی است و بیانکر خواست مشترک ملت ایران است بنابراین خودآقایون حکومتی باید بدونن که چه بخوان چه نخوان ، خواست ملت تحقق پیدا میکنه. دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره.

  • خشایار

    چهل ساله داره حرف می‌زنی دیگه باید بری