ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمانو: ایران با آژانس همکاری کند

<p>یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین&zwnj;المللی انرژی اتمی از ایران خواست به قوانین بین&zwnj;المللی احترام بگذارد و با آژانس بین&zwnj;المللی انرژی اتمی همکاری کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>آمانو روز دوشنبه هفتم نوامبر به العربیه گفت آژانس هنوز از صلح&zwnj;آمیزبودن برنامه هسته&zwnj;ای ایران &quot;مطمئن نیست.&quot;</p> <p>آمانو در حالی این سخنان را بیان کرده که قرار است در هفته جاری، گزارش بحث&zwnj;برانگیزی درباره برنامه اتمی ایران به شورای حکام آژانس ارائه دهد.</p> <p>روزنامه واشنگتن پست روز گذشته در مقاله&zwnj;ای نوشت گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی حاکی از آن است که ايران به آستانه توانايی هسته&zwnj;ای رسيده است.</p> <p>در اين مقاله آمده است اطلاعات آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی نشان می&zwnj;دهد يک دانشمند هسته&zwnj;ای شوروی سابق به همراه کارشناسان پاکستانی و کره شمالی در اين زمينه به ايران کمک کرده&zwnj;اند.</p> <p>گفته می&zwnj;شود بر اساس گزارش تازه آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی، مدل&zwnj;های رايانه&zwnj;ای يک کلاهک هسته&zwnj;ای از سوی ايران ساخته شده است.</p> <blockquote> <p>روزنامه واشنگتن پست در مقاله&zwnj;ای نوشت گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی حاکی از آن است که ايران به آستانه توانايی هسته&zwnj;ای رسيده است</p> </blockquote> <p>تلاش&zwnj;ها برای اجماع جهانی عليه برنامه اتمی ايران در حالی ادامه دارد که جمهوری اسلامی می&zwnj;گويد در برنامه اتمی خود اهداف صلح&zwnj;آميز را دنبال می&zwnj;کند اما آمريکا و کشورهای غربی می&zwnj;گويند ممکن است برنامه هسته&zwnj;ای ايران ابعاد نظامی داشته باشد.</p> <p>در آستانه انتشار این گزارش، اسراییل و چند کشور دیگر ایران را به حمله نظامی تهدید کرده&zwnj;اند.</p> <p>ايران در واکنش به اين تهديدات اعلام کرده در صورت حمله اسراييل به تأسيسات اتمی&zwnj;اش، دست به حمله متقابل خواهد زد.</p> <p>با این حال وزيران امور خارجه فرانسه و روسيه مخالفت دولت خود با حمله نظامی به ايران را اعلام کردند.</p> <p>سرگی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه گفته است ضربه اسرائيل به ايران يک اشتباه جدی خواهد بود و ممکن است عواقب غير قابل پيش&zwnj;بينی در پی داشته باشد.</p> <p>رابرت کاپلان، عضو پیشین هيأت سياست گذاری وزارت دفاع آمريکا نیز به بی&zwnj;بی&zwnj;سی گفته است: &quot;اين روزها بيشتر ممکن است چنين حمله&zwnj;ای رخ بدهد يا مثلاً در اوايل يا نيمه&zwnj;های سال ۲۰۱۲. فکر می&zwnj;کنم ظرف شش تا ۹ ماه آينده احتمال حمله بيشتر شود. اما نمی&zwnj;توان گفت که حمله قريب&zwnj;الوقوع است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

آمانو روز دوشنبه هفتم نوامبر به العربیه گفت آژانس هنوز از صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران "مطمئن نیست."

آمانو در حالی این سخنان را بیان کرده که قرار است در هفته جاری، گزارش بحث‌برانگیزی درباره برنامه اتمی ایران به شورای حکام آژانس ارائه دهد.

روزنامه واشنگتن پست روز گذشته در مقاله‌ای نوشت گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی حاکی از آن است که ايران به آستانه توانايی هسته‌ای رسيده است.

در اين مقاله آمده است اطلاعات آژانس بين‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد يک دانشمند هسته‌ای شوروی سابق به همراه کارشناسان پاکستانی و کره شمالی در اين زمينه به ايران کمک کرده‌اند.

گفته می‌شود بر اساس گزارش تازه آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، مدل‌های رايانه‌ای يک کلاهک هسته‌ای از سوی ايران ساخته شده است.

روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی حاکی از آن است که ايران به آستانه توانايی هسته‌ای رسيده است

تلاش‌ها برای اجماع جهانی عليه برنامه اتمی ايران در حالی ادامه دارد که جمهوری اسلامی می‌گويد در برنامه اتمی خود اهداف صلح‌آميز را دنبال می‌کند اما آمريکا و کشورهای غربی می‌گويند ممکن است برنامه هسته‌ای ايران ابعاد نظامی داشته باشد.

در آستانه انتشار این گزارش، اسراییل و چند کشور دیگر ایران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

ايران در واکنش به اين تهديدات اعلام کرده در صورت حمله اسراييل به تأسيسات اتمی‌اش، دست به حمله متقابل خواهد زد.

با این حال وزيران امور خارجه فرانسه و روسيه مخالفت دولت خود با حمله نظامی به ايران را اعلام کردند.

سرگی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه گفته است ضربه اسرائيل به ايران يک اشتباه جدی خواهد بود و ممکن است عواقب غير قابل پيش‌بينی در پی داشته باشد.

رابرت کاپلان، عضو پیشین هيأت سياست گذاری وزارت دفاع آمريکا نیز به بی‌بی‌سی گفته است: "اين روزها بيشتر ممکن است چنين حمله‌ای رخ بدهد يا مثلاً در اوايل يا نيمه‌های سال ۲۰۱۲. فکر می‌کنم ظرف شش تا ۹ ماه آينده احتمال حمله بيشتر شود. اما نمی‌توان گفت که حمله قريب‌الوقوع است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.