ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه بی‌خبری از وضعیت چهار درویش گنابادی در بازداشت

در حالی که پنج روز از بازداشت چهار درویش گنابادی از سوی ماموران قرارگاه ثارالله سپاه می‌گذرد، علت بازداشت و اتهام این افراد همچنان نامعلوم است.

در حالی که پنج روز از بازداشت چهار درویش گنابادی از سوی ماموران قرارگاه ثارالله سپاه می‌گذرد، علت بازداشت و اتهام این افراد همچنان نامعلوم است. این افراد بعدازظهر روز شنبه ۹ دی ماه هنگام عیادت از حمیدرضا مرادی، یک درویش گنابادی دیگر بستری در بیمارستان دی، با اعمال خشونت و شلیک تیر هوایی بازداشت شدند.

کسری نوری، محمد شریفی مقدم و فائزه عبدی‌پور، دراویش بازداشت شده از سوی قرارگاه ثارالله سپاه

کمپین حقوق بشر از قول یک منبع آگاه درباره وضعیت این چهار درویش گنابادی نوشته است که آنها در بند ۲۰۹ زندان اوین زیر نظر سپاه پاسداران نگهداری می‌شوند اما از زمان بازداشت تاکنون، درباره علت بازداشت و اتهام‌شان اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کسری نوری، محمد شریفی مقدم، فائزه عبدی‌پور، محمدرضا درویش و ظفرعلی مقیمی، دراویش بازداشت شده روز ۹ دی ماه هستند که ظفرعلی مقیمی همان شب آزاد شده اما بقیه همچنان بدون اتهام مشخص در زندان به سر می‌برند.

سه نفر از این دراویش از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و شریف هستند: کسری نوری، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران، فائزه عبدی‌پور، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و محمد شریفی‌مقدم، دانشجوی مهندسی دانشگاه شریف.

این منبع اما جزییات بیشتری درباره نحوه بازداشت این درویشان در بیمارستان دی واقع در خیابان ولی‌عصر تهران ارائه کرده است: «ماموران سپاه به بیمارستان رفتند و قصد داشتند که محمد شریفی را بازداشت کنند. کسری (نوری) از ماموران خواسته که حکم بازداشت او را نشان بدهند که ناگهان آنها به همه پنج درویش در لابی بیمارستان حمله کردند. می‌خواستند به آنها دستبند بزنند و با خود ببرند که با مقاومت دروایش روبه‌رو می‌شوند. بعد نیروی کمکی می‌آید و با شوکر به دراویش حمله می‌کنند. حتی تیر هوایی در لابی بیمارستان شلیک می‌کنند. یک تیر شلیک شد و یکی از پرسنل بیمارستان به این موضوع اعتراض کرد که ماموران با الفاظ رکیک پرسنل بیمارستان را به عقب راندند و بعد همه را وحشیانه با خود به ماشین بردند.»

این فرد مطلع همچنین گفته است ماموران هنگام خروج فیلم دوربین‌های مداربسته محوطه بیمارستان را همراه هارد کامپیوتر لابی بیمارستان، بدون نشان دادن حکم قضایی با خود جمع کرده و برده‌اند.

از سوی دیگر اما یک روز پس از بازداشت این چهار نفر، جمعی از دراویش گنابادی از روز دهم دی ماه در مقابل زندان اوین دست به تجمع زده و خواستار آزادی این چهار درویش شده‌اند.

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، برخی از این دراویش در مقابل زندان اوین خوابیده و از عبور و مرور ماشین‌های نیروی انتظامی و امنیتی خودداری کرده‌اند.

تحصن کنندگان گفته‌اند این کار را انجام می‌دهند بلکه مسئولی به آنها پاسخ دهد و علت بازداشت این چهار درویش را توضیح دهد.

ویدئویی از این اعتراض‌ها را در لینک زیر ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.