ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن سه نیروی انتظامی و امنیتی در پیرانشهر: وزارت اطلاعات تایید می‌کند، فرمانده انتظامی استان تکذیب

خبر کشته شدن سه نفر از نیروهای وزارت اطلاعات به دنبال درگیری مسلحانه در پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی شبکه‌های اجتماعی را درنوردیده؛ فرمانده انتظامی استان تکذیب می‌کند و وزارت اطلاعات تایید.

خبر کشته شدن سه نفر از نیروهای وزارت اطلاعات به دنبال درگیری مسلحانه در پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی شبکه‌های اجتماعی را درنوردیده؛ فرمانده انتظامی استان کشته شدن عوامل انتظامی را تکذیب می‌کند و وزارت اطلاعات، کشته شدن نیروهای خود را تایید.

پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی

شامگاه چهارشنبه ۱۳ دی ماه، ابتدا توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر دست به دست شد که از حمله مسلحانه به نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و کشته شدن سه نفر در این درگیری خبر می‌داد. این خبر در برخی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها نیز منتشر شد اما ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی استان، روز پنجشنبه ۱۴ دی در این باره گفته است: «متاسفانه در فضای مجازی و کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی عناصر ضدانقلاب و معاندین، خبری مبنی بر شهادت سه نفر و زخمی شدن پنج تن از پرسنل انتظامی در درگیری مردم با پلیس شهرستان پیرانشهر انتشار یافت که قویا موضوع درگیری و شهادت و زخمی شدن عوامل انتظامی شهرستان را تکذیب می‌کنم.»

از سوی دیگر اما وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای از کشته شدن سه نفر از «سربازان گمنام امام زمان» (عبارتی که برای نیروهای وزارت اطلاعات به کار می‌رود) و دستگیری یک گروه تروریستی در پیرانشهر خبر داده است.

در بیانیه وزارت اطلاعات که روز پنجشنبه ۱۴ دی منتشر شده، آمده است: «به آگاهی ملت شریف ایران می‌رساند یک تیم مسلح تروریستی که با ماموریت انفجار، کشته‌سازی و قتل مردم بی‌گناه برای تداوم‌بخشی به اغتشاشات اخیر وارد ایران شده بود در پیرانشهر تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفت که حین درگیری، با سپر قرار دادن یک خانم روستایی اقدام به تیراندازی به سمت ماموران اعزامی کردند و در طی آن سه نفر از سربازان گمنام امام زمان (عج) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.»

بر اساس این بیانیه، در جریان این درگیری یک نفر از مهاجمان که تروریست خوانده شده نیز کشته و چند نفر دیگر زخمی شده‌اند: «همچنین تعدادی ادوات شامل پنج قبضه سلاح کلاشینفک و خشاب مربوطه، چهار قبضه نارنجک، لباس نظامی، کوله‌پشتی تجهیزات نظامی و دفترچه یادداشت حاوی رهنمود لازم برای ایجاد ناامنی و اغتشاش کشف و ضبط شد.»

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی اما آرام توصیف کردن اوضاع گفته است: «از ابتدای روزهایی که افراد آشوبگر به دنبال بی‌نظمی در جامعه بودند، مردم با تمام توان و قوا در کنار پلیس استان بود و پلیس با تعامل خوب هیچ‌گونه درگیری‌ای با مردم نداشته است.»

این مقام انتظامی البته به زبان تهدید هم سخن گفته است: «اگر کسانی به هر طریقی بخواهند سلب آرامش کنند و باعث بی‌نظمی در جامعه شوند، پلیس با قاطعیت تمام برخورد خواهد کرد.»

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.