ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان می‌گوید حمله موشکی حوثی‌ها را دفع کرده است

عربستان سعودی اعلام کرد که موفق به رهگیری موشک کوتاه‌برد بالستیک انصارالله در نزدیکی مرز یمن شده است. این حمله موشکی ساعتی بعد از بمباران سعدا اتفاق افتاد.

عرستان سعودی می‌گوید موشک بالستیکی را که از سوی حوثی‌ها به سوی این کشور شلیک شده، خنثی کرده است. بیانیه عربستان ساعاتی پس از آن منتشر شده که حوثی‌ها اعلام کردند این حمله را انجام داده‌اند.

موشک بالستیک انصارالله با برد کوتاه (عکس: المسیره)

شبکه دولتی الاخباریه متعلق به عربستان، روز جمعه پنجم ژانویه گزارش کرد که نیروهای سعودی، حمله موشکی به نجران، منطقه‌ای در مرزهای جنوبی این کشور با یمن را پیش از رسیدن به هدف خنثی کرده‌اند.

المسیره، تلویزیونی که حوثی‌ها آن را اداره می‌کنند، گفته که این گروه مسئولیت این حمله را در توییتر خود پذیرفته و اعلام کرده که حمله موفقیت آمیز بوده و به وسیله موشک کوتاه‌برد بالیستیک، به یک هدف نظامی در عربستان انجام شده است.

این شبکه اعلام کرده که حوثی‌ها موشک «جابر» روسی را به سمت تأسیسات نظامی نجران پرتاب کرده است. این موشک ۴۰۰ کیلومتر برد دارد.

المسیزه همچنین گفته که در طول ساعاتی که این موشک شلیک می‌شده، عربستان به بمباران استان سعدا، یکی از مقزهای تضعیف شده حوثی‌ها مشغول بوده است.

عربستان سعودی که از سوی آمریکا و سایر کشورها حمایت می‌شود،  از سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۵ هزار حمله هوایی به اهداف حوثی‌ها انجام داده است و از آن سو، حوثی‌ها هم چندین حمله موشکی به عربستان انجام داده‌اند.

ماه گذشته، حوثی‌ها اعلام کردند که یکی از موشک‌های آنها به یک هدف نظامی در داخل عربستان سعودی اصابت کرده است اما محل این حمله را اعلام نکردند. مقامات عربستان اما در مقابل اعلام کردند که این حمله دفع شده است.

ائتلاف عربستان، پیش‌تر ایران را به مسلح کردن حوثی‌ها متهم کرده بود و گفته بود که ایران بر تنش‌ها می‌افزاید و سلاح در اختیار حوثی‌ها می‌گذارد تا به عربستان و مردمش حمله کنند.

ایران همواره این اتهامات را رد کرده و آنها را مخرب، غیر مسئولانه و تحریک آمیز خوانده است.

جنگ در یمن از سال ۲۰۱۴ پس از آنکه حوثی‌ها کنترل پایتخت این کشور صنعا را به دست گرفتند آغاز شد.

گفته می‌شود که حوثی‌ها تحت حمایت ایران هستند. در مقابل، ائتلافی از کشورهای سنی عرب و عربستان از سال ۲۰۱۵ در قالب حملات هوایی گسترده برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری این کشور به قدرت که توسط حوثی‌ها برکنار شد، در این کشور حضور نظامی دارند.

از آن زمان بیش از ده هزار نفر کشته و دست کم ۴۰ هزار نفر مجروح شده‌‌اند که اغلب این تلفات، به دلیل حملات هوایی ائتلاف بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.