ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسن رضایی اعتراضات سراسری را به «خانواده صدام، عربستان و بارزانی‌ها» نسبت داد

با گذشت ۹ روز از اعتراضات سراسری که پنج‌شنبه هفتم دی در مشهد آغاز شد، حکومت ایران هنوز در حال یافتن مقصر است. راهپیمایان اما به گرانی و فساد اقتصادی و گسترش بیکاری و استبداد سیاسی معترضند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران فهرستی از «دشمنان» ایران را به عنوان عاملان اعتراض‌های سراسری اخیر در این کشور اعلام کرده است.

محسن رضایی اعتراضات سرتاسری را به «پسر صدام، عربستان و بارزانی‌ها» نسبت داد

رضایی در نشست خبری شنبه ۱۶ دی‌ماه و پس از برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلح نظام مدعی شد که اعضای خانواده صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق، اعضای خانواده مسعود بارزانی، رئیس مستعفی حکومت اقلیم کردستان همراه با افراد وابسته به دولت عربستان، گروه «مجاهدین خلق» و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پس اعتراضات ایران قرار دارند.

او ادعا کرده که آنها عملیاتی با نام «همگرایی نتیجه‌بخش» را در جلسه‌ای سری در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق برنامه‌ریزی‌ کرده اند و درباره حاضران این جلسه توضیح داده که «چند ماه پیش رئیس میز عملیات ویژه سیا در اربیل عراق با رئیس دفتر پسر صدام و هانی التلفا برادر زن صدام و همچنین نماینده‌ای از عربستان، بارزانی‌ها و منافقین تشکیل شد و این اتفاقات را برنامه‌ریزی کردند.»

محسن رضایی هیچ مدرکی دال بر سخنان خود منتشر نکرد. مقام‌های حکومتی ایران عموماً اعتراض‌های شکل‌گرفته در این کشور را به عوامل خارجی مربوط کنند.

پیش از او هم محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران ناآرامی‌های ایران را به مسئول ایران در سازمان سیا مربوط دانسته بود. کسی که منتظری با نام «مایکل» از او نام برده است، مایکل‌ دی‌آندریا، مسئول عملیات یافتن اوسامه بن لادن، معروف به «شاهزاده تاریک» سیا است که خردادماه امسال روزنامه نیویورک‌تامیز او را مسئولیت عملیات‌های سیا در ایران معرفی کرد.

این سخنان در راستای تنها اظهارنظر علی خامنه‌ای، رهبر ایران درباره اعتراضات اخیر صورت می‌گیرد که گفته بود «دشمن» عامل پشت پرده اعتراض‌ها بوده.

با گذشت ۹ روز از اعتراضات سراسری که پنج‌شنبه هفتم دی در مشهد و شهرهای دیگری در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی آغاز شد، حکومت ایران هنوز در حال یافتن مقصر است. راهپیمایان اما به گرانی و فساد اقتصادی و گسترش بیکاری و همچنین استبداد سیاسی معترضند.

    در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • مسعود کیانی

      ما آنقدر در کشورهای مجاور فضولی کردیم کل دنیا مجبور شدن علیه ما دست به یکی بشن و جلوی فضولیهای این آخوندها رو بگیرند .مردم را به وجد آوردن, حالا نمیخواد بیخودی واسه مردم توهمت درست کنند خودشون و کارهای احمقانشون ایران را به لبه پرتگاه بردن عقلیت اکسپایرشان ایران را صدها سال به عقب برده خیلی هم جای خود دارد اگه جهتهای نامبرده در اعتراضات ایران دستی داشته باشند چون حق خودشونه وقتی اخوند در سوریه و عراق و یمن و لبنان و فلسطین و بحرین شیعه گرایی بکنه چرا عربستان ساکت بشینه وقتی آخوندا علنی علیه کردها با ترکیه همدست بشه چرا بارزانی ایران رو بهم نریزه هرچه دشمن داریم خطای این حکومت ظالمانه ماست که با کل دنیا مشکل داره .

    • روزبه

      این. حرفها جزیی از جنگ روانی ست گه آگاهانه از طرف جیره خواران رژیم رای خدشه دار کردن اعتراضات صورت میگیرد ولی این حرفها نخ نما شده و در مردم کاری نیست . چون اینها دیگر هیچگونه تماسی با مردم خود ندارند و نمی دانند مردم باور و اعتمادی بدانها ندارند و هرچه اینها میگویند معکوسش را قبول میکنند.

    • مانا

      من نمی دانم این یارو (محسن رضایی) واقعا از کجا آمده؟ عجب ذهنِ بیمار و آشفته ای دارد این فرد!

    • گمنام

      اینها با چسپاندن این اعتراضات سراسری به خارجیها عملا ضعف و عجز حکومت در اداره کشور و همچنین ناکارآمدی سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم در پیش بینی حوادث اینچنینی را جار می زنند.

    • امشب ساعت بیست یزد میدان میرچخماق

      من در سپاه بودم پدرم هم بوده. در سپاه رضایی به یک آدم کودن و کند ذهن و به قول یکی از فرماندهان در دوران جنگ «پرفوسور الاغ دنده سنگین» معروف است. اما در این حد الاغ بودن بسیار عجیب است. باید گفت حتا از ازهادی هم که فرمانده حکومت نظامی شاه بود و میگفت نواره به مراتب کوه تا کاه الاغتره. و اما امشب در شهر یزد ساعت بیست میدان میرچخماق ما تظاهرات خواهیم کرد. از شایت زمانه خواهش می کنم خبررسانی کند.