ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویر فقر در زردلان، محروم‌ترین روستای یکی از محروم‌ترین استان‌های ایران

زردلان یکی از محروم‌ترین نقاط شهرستان مرزی محروم هلیلان است که در جنگ هشت‌ساله ایران و عراق تخریب شد و اکنون دارای بالاترین آمار خودکشی است و رشد جمعیت در آن منفی.

زردلان روستایی است در ایلام، بخشی از شهرستان هلیلان با ۱۶ هزار و ۸۰۰ تن جمعیت که در منطقه مرزی استان‌ ایلام با استان‌های کرمانشاه و لرستان قرار دارد.

بیش از ۳۰ درصد جمعیت هلیلان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. زردلان یکی از محروم‌ترین نقاط این شهرستان مرزی محروم است که در جنگ هشت‌ساله ایران و عراق تخریب شد و اکنون دارای بالاترین آمار خودکشی است و رشد جمعیت در آن منفی.

عمده درآمد ساکنان زردلان و روستاهای دیگر این منطقه از کمک‌های کمیته امداد و یارانه نقدی تأمین می‌شود. اندکی از ساکنان دامدارند. اما به تعدادی از این روستاها نه جاده‌ای کشیده شده و نه لوله آب. آب آلوده باعث شده است تا ساکنان این روستاها از بیماری‌های کلیوی و عفونت رنج بکشند.

سطح سواد در میان زنان پایین است و اغلب تا کلاس پنجم تحصیل کرده‌اند. مدارس روستایی تا پایه ششم خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. آمار اعتیاد بالا است. بسیاری از خانه‌های روستایی خالی مانده‌اند.

تصاویر زیر را خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) منتشر کرده است:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.