ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلفات مهاجران افغانستانی لشکر «فاطمیون» در سوریه: ۲ هزار کشته، ۸ هزار مجروح

سربازان مهاجر افغانستانی سپاه پاسداران عموماً به خطوط مقدم جنگ در سوریه اعزام می‌شوند و بیشتر تلفات و کشته‌شدگان سپاه در سوریه از میان آنهاست.

لشکر فاطمیون سپاه پاسداران که از مهاجران افغاستانی ایران تشکیل شده تا کنون در جنگ دو هزار کشته و ۸ هزار مجروح داده است.

اعضای لشکر فاطمیون، متشکل از شیعیان افغانستان را چیزی در حدود ۲۰ هزار نفر تخمین می‌زنند.

این خبر را زهیر مجاهد، مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون اعلام داد.

لشکر فاطمیون(لواء فاطمیون) سپاه پاسداران واحدی نظامی برای سازماندهی سربازان افغان است. این سربازان عموماً به خطوط مقدم جنگ در سوریه اعزام می‌شوند. بر اساس گزارش منابع داخلی بیشتر تلفات و کشته‌شدگان سپاه در سوریه از اعضای این لشکر بوده‌اند.

ایران از سال ۲۰۱۳، حدود پنج سال پیش هزاران سرباز را در قالب سپاه فاطمیون سازماندهی کرده بود.

تیپ فاطمیون سال ۱۳۹۴ با افزایش توان عملیاتی و نیروها خود به «لشکر فاطمیون» تبدیل شد.

رسانه های ایران اعضای لشگر فاطمیون را که متشکل از شیعیان افغانستان است، چیزی حدود ۲۰ هزار نفر تخمین می‌زنند.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران موافقت کرده بود که به اعضای تیپ فاطمیون تابعیت ایرانی داده شود. اعضای تیپ فاطمیون سپاه پاسداران ماهانه ۲.۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر مهرماه امسال در گزارشی تأیید کرده بود که سپاه پاسداران ایران در جنگ سوریه از کودکان مهاجر افغان استفاده می‌کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده نیز در گزارش مربوط به قاچاق انسان سال ۲۰۱۷ خود در بخش مربوط به ایران به طور مفصل به این موضوع پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «دولت ایران و سپاه با تهدید مهاجران و پناهندگان به بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان آنها را در تیپ‌های نظامی به خدمت می‌گیرد. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، دولت ایران به شبه‌نظامیان عصائب اهل الحق که بنا بر گزارش‌ها اردوگاه های آموزشی برای دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان تشکیل داده‌اند نیرو داده که برخی از آنها ممکن است زیر ۱۸ سال داشته باشند.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    ۲۰۵ ضربدر ۲۰ هزار مساوی نیم میلیارد در ماه فقط حقوق اینا میشه . حقوق سپاهی و بسیجی ها و حزب الله. لبنان وووووووو روش بزار این فقط سوریه است حالا تسلیحات و ترابری و تغذیه و درمان هم هست. خلاصه ماهی چندین میلیارد از جیب مردم میره سوریه. لبنان فلسطین عراق یمن بحرین. افغانستان و نمی دونم چند جای دیگه هم هست تو خود بخوان. حدیث مفصل از این مجمل. بیخود نیست پول برای اصلاح و اداره امور مملکت باقی نمی مونه باید هی قیمتها رو بالا و حقوقها مردم پایین بیارن . البته ملاها که از سهم خودشون. برای کارهای "فرهنگی"که نمیگذرن .