ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۵۱ زخمی در زلزله کرمانشاه

۱۶ مجروح بستری و بقیه سرپایی مداوا شده‌اند. هنوز برخی خانواده‌ها با وجود داشتن نوزادان خردسال موفق به گرفتن کانکس اسکان موقت نشده اند و دمای هوا تا حد یخ‌زدن سرد است.

زلزله شنبه‌شب کرمانشاه دست‌کم ۵۱ زخمی برجای گذاشت.

مصدومان زلزله شنبه‌شب در سرپل ذهاب

زلزله‌ای ۵.۱ ریشتری شنبه‌شب، ۱۶ دی‌ماه سرپل ذهاب را لرزاند. این زلزله در بیشتر شهرهای استان کرمانشاه احساس شد.

اگرچه نخستین گزارش‌ها از عدم تخریب و یا تلفات احتمالی خبر می‌داد، سازمان اورژانس ایران تا ۱۰ صبح یکشنبه از مجروحیت دست‌کم ۵۱ تن خبر داده است.

بنابر این گزارش، سه تن از مجروحان به بیمارستان کرمانشاه برای درمان اعزام شده‌اند، ۱۳ تن در سرپل‌ذهاب بستری هستند و دیگران سرپایی درمان شدند.

همزمان با این زلزله، دمای هوا در کرمانشاه رو به کاهش است. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور شنبه به خبرگزاری دولتی «ایلنا» گفته بود که «طی چند روز آینده کاهش دما ۵ الی ۶ درجه‌ای را برای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه پیش‌بینی می‌کنیم.»

کاهش ۵ الی ۶ درجه دما در مناطق زلزله‌زده

زلزله مجدد و کاهش دمای هوا در حالی رخ داده که هنوز به گفته علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر اسکان موقت زلزله‌زدگان پایان نیافته و انبارهای امدادی برای شرایط اضطراری نیز به دلیل کمبود اعتبارات دولتی تجهیز نشده‌اند.

خبرگزاری میزان، نزدیک به قوه قضائیه نیز یکشنبه گزارش داده که هنوز برخی خانواده‌ها با وجود داشتن نوزادان خردسال موفق به گرفتن کانکس اسکان موقت نشده‌اند. بنابر گزارش این خبرگزاری، دمای هوا تا حد یخ‌زدن سرد است.

شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان زلزله‌ای با قدرت ۷.۳ ریشتر غرب ایران را لرزاند که مرکز آن در حوالی سرپل ذهاب بود. این زلزله بیش از ۶۰۰ قربانی گرفت. پس از آن این منطقه بارها شاهد پس‌لرزه بوده است.

برخی از ناظران زلزله‌های رخ‌داده در کرمانشاه و تهران و نارضایتی‌های مردمی نسبت به پاسخگویی نسبت به آنها را در کنار دیگر عوامل از جمله فقر و فساد در گسترده‌شدن اعتراضات سراسری ایران مؤثر می‌دانند.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • کارو

      زهرا آزادسرشت کشته شد یا خودکشی کرد؟ یکی از همبندی‌های سابق زینب‌جلالیان ، که پیشتر به دلیل ملاقات با زینب در زندان ، از سوی اداره‌ی اطلاعات کرماشان تهدید شده بود ، به شیوه‌ای مشکوک در منزل خود به قتل‌رسیده است. پزشکی قانونی دلیل مرگ وی را خودکشی اعلام کرده‌است. شبکه‌ی حقوق بشر کردستان ، امروز با انتشار خبری اعلام کرد که جسد "زهرا آزاد سرشت" ، همبندی سابق "زینب‌جلالیان ، زندانی سیاسی کُرد " ، در روز ۱۴ اکتبر سال گذشته در منزلش در کرماشان پیدا شده بود. یکی از دوستان مشترک زینب و زهرا که نخواست نامش ذکر شود ، به شبکه‌ی حقوق بشر کردستان گفته است : زهرا به مدت ۴ سال با زینب همبندی بود . زینب و زهرا رابطه‌ی دوستانه‌ی نزدیکی باهم داشتند . باوجود اینکه زهرا چندین بار از سوی اداره‌ی اطلاعات کرماشان تهدید شده بود که ارتباطش را با زینب قطع کند اما او به ارتباطش با زینب ادامه داد . او پس از آزادی از زندان نیز ، به طور مداوم از طریق تلفن با زینب در ارتباط بود . در آخرین مورد توانسته بود چند دقیقه‌ای نیز در زندان با زینب دیدار داشته باشد. این منبع همچنین تصریح کرد : زهرا از سوی اداره‌ی اطلاعات کرماشان بارها تهدید شده بود و به دلیل این تهدیدات نیز از کارش اخراج شده بود . نیروهای اطلاعاتی کرماشان از او خواسته بودند که علیه زینب در تلویزیون اعتراف کند و حتی به او قول مساعدت مالی نیز داده بودند اما زهرا هیچگاه این پیشنهاد را قبول نکرده بود. اگر چه جسد "زهرا آزاد سرشت" در روز ۱۴ اکتبر سال گذشته در منزلش پیدا شده بود ، اما خبرهای مربوط به آن امروز منتشر شده است. پزشکی قانونی نیز علت مرگ وی را خودکشی اعلام کرده است ، در حالی که همان منبع مذکور اعلام کرده که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه زهرا خواهان خودکشی باشد در وی مشاهده نشده است.