ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی ممنوع شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از ممنوع‌شدن تدریس زبان انگلیسی در سطح آموزش ابتدایی خبر داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از ممنوعیت تدریس زبان انگلیسی در سطح آموزش ابتدایی خبر داد.

تدریس زبان انگلیسی در ابتدایی ممنوع شد

مهدی نوید ادهم شنبه ۱۶ دی‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی صداوسیما با انتقاد از تشکیل کلاس‌های فوق‌برنامه تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی گفت:

برنامه آموزش و پرورش در دوره ابتدایی تقویت زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی دانش آموزان است و آموزش زبان‌های خارجی در دوره ابتدایی به هیچ عنوان توصیه نشده است و آموزش این زبان از دوره اول دبیرستان قابل اجراست.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران پیش از این نسبت به «ترویج» آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش هشدار داده بود.

خامنه‌ای در اردیبهشت ۱۳۹۵ در دیداری به مناسبت هفته معلم ترویج زبان انگلیسی را «میراث دوران طاغوت» خواند و گفت:

من همین‌جا این حرفی را که گاهی هم گفته‌ام به مسئولین آموزش‌ و پرورش [تکرار می کنم‌]؛ شاید به مسئولین محترم فعلی نگفته باشم امّا قبل ها مکرّر گفته‌ام؛ این اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشور ما یک کار ناسالم است. بله، زبان خارجی را باید بلد بود امّا زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علم که فقط انگلیسی نیست.

در آن زمان برخی از ناظران این سخنان را نکوهش «تدریس زبان انگلیسی» خوانده بودند. اما حامیان رهبر ایران آن را تشویق به آموختن زبان‌های دیگر به جز انگلیسی تعبیر کردند. چندی پیش نیز مسئولان آموزش و پرورش از احتمال تدریس زبان‌های آلمانی و فرانسه در مقطع متوسطه خبر دادند.

علی خامنه‌ای از منتقدان اصلی سند تحول آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو نیز بود که برابری جنسیتی و فرصت‌های برابر آموزشی را از اهداف خود قرار داده است. دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به دلیل این انتقادها این سند را از برنامه ملی آموزش کنار گذاشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میهمان

    حالا پاکستانیها که انگلیسی یاد میگیرن و اصلا بلد هستن مسلمانیشان را از دست داده اند؟ تازه باعث شده که به علم جهانی بهتر دست یابند و بمب اتم هم بسازن اون چیزی که تو ای خامنه ای آرزوی داشتنش را به گور خواهی برد.

  • آذربان

    بله ! باید زبان روسی یادبگیرید. باید با برادران روس حرف بزنید. بعد هم چینی . عربی هم یاد بگیرید. انگلیسی یاد نگیرید که امریکایی است. خلاف اسلام است ! خلاف مصالح نظام است ! اگر بهشت میروید یادتان باشد ایرانی حرف نزنید که خدا بدش می آید. شما را میبرند به جهنم. عربی حرف بزنید که به بهشت بروید.