ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسماعیل عبدی، معلم زندانی در اوین به مرخصی رفت

اسماعیل عبدی، معلم و فعال کانون صنفی معلمان که در اوین زندانی بود، پس از موافقت دادستانی با تعیین وثیقه به مرخصی رفته است.

اسماعیل عبدی، معلم زندانی در اوین و از فعالان کانون صنفی معلمان به مرخصی اعزام شد.

اسماعیل عبدی

خبرگزاری دولتی «ایلنا» یکشنبه ۱۶ دی‌ماه گزارش داد که عبدی پس از موافقت دادستانی با تعیین وثیقه به مرخصی رفته است، اما از جزئیات وثیقه مقررشده و مدت این مرخصی اطلاعی نداد.

عبدی چهارم تیر پیش‌تر با وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شده بود و پنجم مرداد، در حالی که عازم محل کار خود بود، در خیابان بازداشت شد و ساعاتی بعد از طریق تلفن به خانواده‌اش خبر داد که در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد. او در زمان بازداشت به دلیل عوارض اعتصاب غذای پیشین در زندان بیمار بود و توان تحمل حبس را نداشت.

اسماعیل عبدی ابتدا به دنبال تأیید حکم شش سال حبس در دادگاه تجدید نظر ۱۹ آبان ۹۵ بدون اخطار قبلی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود که ۱۰ اردیبهشت در اعتراض به امنیتی قلمداد کردن فعالیت‌های صنفی اعتصاب غذا کرد و  پس از آن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی برای او مقرر شد.

بازداشت مجدد عبدی با اعتراض‌های گسترده از جمله اعتراض نهاد بین‌المللی «آموزش بین‌الملل» (EI) همراه شده بود.

تجمع‌های اعتراضی معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش بخشی از پس‌زمینه اعتراضات سراسری ایران بود. کانون صنفی معلمان تهران پنج‌شنبه در واکنش به اعتراض‌های سراسری در ایران بیانیه‌ای منتشر کرد و نوشت این اعتراضات در نابرای‌های عظیم اجتماعی ریشه دارد اما مسئولان به جای از میان برداشتن بی‌عدالتی و جدی گرفتن هشدارهای فعالان تشکل‌های صنفی از جمله کانون صنفی معلمان اعمال فشار بر آن‌ها را افزایش داده و تلاش کرده‌اند صورت مسأله را پاک کنند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.