ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغییر نام وزارت آموزش و پرورش به «وزارت تربیت رسمی و عمومی»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تغییرات ژرف در نظام آموزشی ایران خبر داد: تربیت ایدئولوژیک بر آساس آموزه‌‌های رهبر به جای آموزش علم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که به زودی با تغییر سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش نام این وزارت‌خانه هم تغییر می‌کند. «وزارت تربیت رسمی و عمومی» با استفاده از نهادهای ایدئولوژیک مانند بسیج دانشجویی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی، به جای آنکه به آموزش دانش‌آموزان اهتمام کند، در جهت پرورش آنان بر اساس آموزه‌های مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی که در سند «تحول بنیادین آموزش و پرورش» درج شده اقدام می‌کند. اگر این طرح تحقق یاید، نام معلم هم به «مربی» فرومی‌کاهد.

گروهی از دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در تهران (عکس: آرشیو)

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک شورای معاونین و مدیران کل ستادی و استانی که دوشنبه ۱۸ دی در تهران برگزار شد از تغییرات ژرف در وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

«مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار است وزارت آموزش و پرورش از یک نهاد علمی و آموزشی صرف به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و به وزارت تربیت رسمی و عمومی تغییر نام دهد و بر اساس این تغییر نام، نگاه به رویکردهای آن، چه در آموزش و پرورش و چه در جامعه تغییر یابد.»

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با کمک نهادهای ایدئولوژیکی مانند بسیج دانشجویی و انحادیه انجمن‌های اسلام بخشی از ساعت‌های نظام تعلیم و تربیت را به آموزش‌های مربوط به «حیات طیبه» اختصاص می‌دهد. معلم هم به «مربی» تغییر نام می‌دهد.

بر اساس این طرح ایجاد «فضای تربیتی» به جای محیطی برای آموزش از مهم‌ترین تغییر سیاست‌های دولت در آموزش و پرورش ایران است.

روز گذشته دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از ممنوعیت تدریس زبان انگلیسی در سطح آموزش ابتدایی خبر داده بود. رهبر جمهوری اسلامی پیش از این نسبت به «ترویج» آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش هشدار داده بود.

علی خامنه‌ای از منتقدان اصلی سند تحول آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو نیز بود که برابری جنسیتی و فرصت‌های برابر آموزشی را از اهداف خود قرار داده است. حسن روحانی، رئیس‌جمهور اسلامی به دلیل این انتقادها این سند را از برنامه ملی آموزش کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یه فرهنگی

    واقعا متاسفم ..مشکل نظام آموزش و پرورش اسمش نیست دوست عزیز مشکلش کمبود بودجه ی این نهاد بزرگ و مهم است مشکلش حقوق کم معلمینش هست مشکلش کمبود بودجه ی نوسازی مدارس است مشکلش عدم ارتباط مناسب وکافی آموزش وپرورش با خانواده هاست مشکلش در محتوای درسیه نه سیستم مقاطع تحصیلی واسم آن.

  • کارو

    چیزی شبیه به سیستم تربیتی داعش

  • فتنه گر

    آموزش و پرورش خوب نیست. هم نامهایی ایرانی است که خدا بدش میآید ! و هم دانش و علم آموزش داده میشود و در جوانها شک پدید می اید و اسلام و بالاتر از آن از نظام مقدس را رد میکنند! اینکه در این چهل سال مردم چه اندازه از اسلام و نظام مقدس بدشان آمد و بیزار شدند از تبلیغات استکبار جهانی است ! وگرنه ولی امر مسلمین جهان و نظام مقدس این همه برای پیشرفت کشور و مسلمین جهان خدمت کرده اند که در تاریخ درخشان نظام مقدس جلوه گر است ! ملت فتنه گر اگر قبول ندارد گناه خودش است. بفرمایش ولی امر مسلمین جهان قطار کشور با سرعت رو پیش است ولی ملت حس نمیکند ! همان خودشان و طرفداران و بهره برداران از سرمایه های ملت حس کنند کافی است !