ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: مطالبات مردم فقط اقتصادی نیست

حسن روحانی می‌گوید مطالبات مردم «فقط اقتصادی» نیست و مردم «آزادی» هم می‌خواهند. رئیس جمهوری اسلامی از مجلس هم خواست که با افزایش قیمت انرژی موافقت کند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی اقتصادی دانستن اعتراض‌های اخیر در ایران را «توهین به مردم» دانست و از مجلس شورای اسلامی خواست که به لایحه بودجه رای مثبت بدهد.

روحانی می‌گوید که با تصویب نشدن قیمت حامل‌های انرژی مخالف است.

به گزارش منابع خبری ایران، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه ۱۸ دی بار دیگر با تکرار دستاوردهای اقتصادی دولت در چهار سال گذشته «امنیت» و «سرمایه‌گذاری» را مهمترین اولویت ایران برشمرد و از «همه مسئولان» خواست که انتقادها را «بشنوند».

او «انتقاد» را «حق مردم» دانست و گفت:«هیچ استثنائی برای انتقاد کردن وجود ندارد».

روحانی در ادامه اما نقد «توام با امید، اراده و راه حل درست» را «مفید و سازنده» خواند و از همه نهادها و مسئولان حکومتی خواست که برای شنیدن اعتراض‌ها و انتقادها «ساعت‌ها وقت بگذارند».

رئیس جمهوری اسلامی با بیان اینکه «نفی وضع موجود خطرناک است»،  اقتصادی خواندن اعتراض‌های اخیر در ایران را «توهین به مردم» و «آدرس غلط دادن» دانست و گفت: « بعضی‌ها تصور می‌کنند که مردم فقط پول و اقتصاد می‌خواهند».

او در ادامه با طرح این پرسش که « آیا کسی حاضر است ماهیانه پول قابل توجهی دریافت کند، اما به طور مثال شبکه مجازی کاملاً مسدود باشد و یا در تردد با خودرو و رفت و آمد به بیرون از خانه با محدودیتی مواجه بوده و حتی حق حرف زدن نداشته باشد»، گفت: « مگر می‌شود آزادی و زندگی مردم را با پول خریداری کرد».

— روزنامه شهروند (@shahrvand_paper) 8. Januar 2018

روحانی «فاصله مسئولان با نسل جوان» را مشکل جامعه برشمرد و افزود: «می‌خواهیم دو نسل بعد از ما، آنطور که ما می‌پسندیم زندگی کنند، در حالی که نمی‌توان برای آنها تعیین تکلیف کرد».

او مسدود کردن فضای مجازی را «ناممکن» دانست و با تاکید بر اینکه « دولت باید بر فضای مجازی نظارت کند»، از کسانی که خواهان انسداد همیشگی شبکه‌های مجازی هستند، انتقاد کرد و گفت: « نباید عده‌ای بخواهند که شبکه‌های مجازی که به خاطر شرایط خاص چند روزی مسدود شده برای همیشه مسدود باشد.»

مخالفت با اصلاح بودجه

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود « تبصره‌های ۱۴، ۱۸ و ۱۹» را  «تبصره های اصلی بودجه سال آتی» خواند و گفت: «: اگر این تبصره ها مورد توجه قرار نگیرد ، اهداف دولت اجرایی نخواهد شد و در واقع دیگر لایحه بودجه دولت نیست».

او به نمایندگان مجلس هشدار داد که اگر به این تبصره‌ها رای ندهند و « دست دولت را ببندند، یا باید راه‌حل‌های جایگزین بهتری ارائه دهند و یا خودشان پاسخگوی مردم باشند».

دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده است که قیمت حامل‌های انرژی تا ۵۰ درصد افزایش یابد و همچنین یارانه نقدی نزدیک به ۳۵ میلیون تن از دهک‌های درآمدی بالا قطع شود. کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۷ دی افزایش قیمت حامل‌های انرژی را ممنوع کرد.

روحانی مدعی شد که درآمدهای ناشی از «اصلاح قیمت‌ها صرفا برای اشتغال هزینه خواهد شد».

او گفت که دولت گزارش هزینه اصلاح قیمت‌ها را برای اطلاع عموم منتشر خواهد کرد.

رئیس دولت جمهوری اسلامی همچنین بدون نام بردن مستقیم از آستان قدس رضوی، خواستار پرداخت مالیات از سوی همه «دستگاه‌ها» شد.

او گفت: همه باید مالیات بپردازند و هیچ استثنایی را نمی‌توان پذیرفت».

روحانی در ادامه خواستار مشخص شدن میزان مالیات نهادهایی « که طبق قانون برای چند سال از پرداخت مالیات می‌شوند» شد.

او همچنین گفت که دولت باید « به هر دستگاهی که پول می‌دهد»، گزارشش را در سایت «منتشر کند تا مردم نظارت کنند که از این پول در چه مسیری استفاده شده است».

بیشتر بخوانید:

 «شرایط اقتصادی برای افزایش قیمت بنزین مهیا نیست»

لایحه بودجه ۱۳۹۷: احتمال تعلیق گرانی بنزین

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    روحانی، خفه شو!

  • ای طلبه چهل سال است تنها شما از مردم مطالبه میکنید و انبوهی از مطالبات مردم روی زمین مانده اند. ملت چارپای شما نیست که تا ابد بار شما را حمل کند. ملت‌سواری به پایان رسیده لطفا پیاده شوید.