ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار معاون سرکنسول ایران در اربیل برای پاسخگویی درباره ادعای محسن رضایی

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادعا کرده که خانواده بارزانی در دامن زدن به تظاهرات سراسری نقش داشته‌اند. مقامات اقلیم خواهان ارائه مستندات این ادعا شدند.

مقامات اقلیم کردستان عراق با احضار سرکنسولگری ایران خواهان پاسخگویی او و ارایه شواهد مستنداتی درباره ادعای دبیر تشخیص مصلحت نظام شدند که گفته است اعضای خانواده مسعود بارزانی در دامن زدن به اعتراضات سراسری در ایران نقش داشتند.

کنسولگری ایران در اربیل

محسن رضایی در نشست خبری شنبه ۱۶ دی‌ خود ادعا کرده بود که اعضای خانواده صدام حسین (دیکتاتور پیشین عراق) اعضای خانواده مسعود بارزانی (رئیس مستعفی حکومت اقلیم کردستان) همراه با افراد وابسته به دولت عربستان، گروه «مجاهدین خلق» و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پس اعتراضات ایران قرار دارند.بنا بر ادعای رئیس تشخیص مصلحت نظام کرده این اشخاص عملیاتی با نام «همگرایی نتیجه‌بخش» را در یک جلسه‌ سری در اربیل برنامه‌ریزی‌ کرده بودند.

رسانه‌های خبری اقلیم کردستان گزارش داده‌اند که مقامات اقلیم کردستان عراق روز گذشته معاون سرکنسولگری ایران در اربیل را احضار کردند و با اشاره به سخنان محسن رضایی از تهران خواستند شواهد و مستندات «اتهامات بی‌اساس» مجمع تشخیص نظام را ارائه دهد.

در این دیدار، فلاح مصطفی، مسئول بخش روابط خارجی اقلیم کردستان در دیدار با سیامک برهانی، معاون سرکنسول ایران در اربیل به صورت رسمی نگرانی‌های اقلیم کردستان درباره اظهارات محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به این دیپلمات ایرانی اطلاع داد. مسئول بخش روابط خارجی اقلیم کردستان گفت:

 «سخنان محسن رضایی برخلاف قوانین بین‌الملل و روابط دوجانبه است زیرا اتهاماتی بی‌اساس هستند، و این اولین مرتبه نیست که چنین اتهامات بی‌اساسی توسط مقامات ارشد ایرانی علیه اقلیم کردستان مطرح می‌شود.»

 در این دیدار سیامک برهانی، معاون سرکنسول تهران در اربیل به مقامات اقلیم کردستان اطمینان داد که این نگرانی‌ها را به مقامات ایرانی منتقل می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.