ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا شهابی همزمان با ادامه اعتراض جهانی به بازداشت او، به زندان اوین منتقل شد

این فعال کارگری از سالن ده بند چهار زندان رجایی شهر به مکانی نامعلوم انتقال داده شده بود. سندیکای شرکت واحد اکنون محل حبس او را اعلام کرده.

در حالی که اعتراض جهانی به بازداشت مجدد رضا شهابی و محرومیت او از امکانات پزشکی ادامه دارد، رضا شهابی از زندان رجایی شهر به زندان اوین منتقل شده است.

تصویری از تجمع اعتراضی روز سه‌شنبه ۵ دی در حمایت از رضا شهابی

رضا شهابی در آذر ماه دو بار در زندان دچار سکته مغزی شد و طبق تشخیص پزشک می‌بایست به طور اضطراری به بیمارستان منتقل شود اما مسئولان زندان از اعزام او به بیمارستان خودداری کرده‌اند.

شهابی که مرداد سال جاری در پی تحت فشار گذاشتن وثیقه‌گذار توسط دادستانی به زندان رجایی شهر مراجعه کرد، روز ۱۸ مرداد علیرغم این که حکم آزادی از زندان در پرونده‌اش بود به ۹۶۸ روز حبس محکوم و مجددا زندانی شد.

۵۰ روز اعتصاب غذای او که با وعده «یک مقام ارشد امنیتی» در بیمارستان مبنی بر رسیدگی به خواست‌هایش پایان یافت، وضعیت جسمانی او را شکننده‌تر کرد. اما مسئولان به وعده خود عمل نکردند وشهابی بدون برخورداری از امکانات درمانی به زندان بازگردانده شد و برای دست کشیدن از فعالیت‌های سندیکایی تحت فشار قرار گرفت.

همزمان با وخامت وضع جسمی رضا شهابی و ممانعت مسئولان زندان از معالجه او تشکل‌های سراسری کارگران کانادا و چند کشور اروپایی از جمله سوئد، نروژ، آلمان و فرانسه و با ارسال نامه‌های اعتراضی به سران حکومت ایران خواستار آزادی فوری رضا شهابی شده‌اند.

طی روزهای گذشته نیز فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل(ITF) و کنفدراسیون کارکنان حمل و نقل عمومی ایتالیا(CUB) به ادامه بازداشت او اعتراض کرده و خواستار آزادی فوری او شده‌اند.

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل روز سوم ژانویه طی نامه‌ای به علی خامنه‌ای از ادامه بازداشت رضا شهابی و محرومیت او از امکانات درمانی به شدت انتقاد کرد.

استفان کوتن دبیر کل این اتحادیه در این نامه نوشت دولت ایران بعنوان عضو سازمان جهانی کار موظف است قوانین و مقررات بین‌المللی مروبط به حقوق کار را اجرا کند. او خواستار آزادی فوری رضا شهابی شد.

کنفدراسیون کارکنان حمل و نقل عمومی ایتالیا نیز روز یکشنبه ۷ ژانویه نگرانی خود را نسبت به وضعیت جسمانی وخیم رضا شهابی ابراز داشت.

آنتونیو اموروسو دبیر کل این اتحادیه زندانی کردن فعالان کارگری در ایران را غیرقابل قبول خواند و افزود: ما بویژه شدیدا نگران وضعیت رضا شهابی هستیم. اموروسو خواهان آزادی فوری رضا شهابی و سایر فعالان کارگری زندانی شد.

رضا شهابی عصر دوشنبه ۱۸ آذر از سالن ده بند چهار زندان رجایی شهر به مکانی نامعلوم انتقال داده شد. امروز سه‌شنبه ۱۹ دی سندیکای شرکت واحد اعلام کرد شهابی به زندان اوین منتقل شد ودرحال حاضر در زندان‌ اوین محبوس است.

سندیکای شرکت واحد با تاکید بر این که رضا شهابی در شرایط جسمی وخیمی به سر می‌برد و محکومیت او نیز روز ۱۸ دی بپایان رسیده خواهان آزادی فوری او شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.