ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۲۰۰ نفر در ادامه اعتراضات مردمی در تونس

تظاهرات سراسری در اعتراض به افزایش قیمت‌ها در تونس همچنان ادامه دارد. در دومین شب متوالی شهرهای قصفه، قصرین و سیدی بوزید شاهد اعتراضات و درگیری‌هایی با پلیس بودند.

اعتراضات مردمی در چندین شهر تونس همچنان ادامه دارد. در درگیری با مأموران امنیتی بیش از ۲۰۰ نفر از معترضان بازداشت و ده‌ها نفر زخمی شدند.

تاکنون یک نفر در اعتراضات سراسری تونس کشته شده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از دو شب متوالی اعتراضات مردمی در شهرهای تونس، خلیفه شیبانی، سخنگوی وزارت کشور تونس چهارشنبه ۱۰ ژانویه / ۲۰ دی گفت یک شعبه از فروشگاه «کَرفور» در حومه جنوبی تونس، پایتخت این کشور به غارت رفت.

او افزود در طی درگیری‌ها در سراسر کشور ۴۹ مأمور پلیس زخمی و ۲۰۶ نفر در نآآرامی‌ها دستگیر شدند.

اعتراضات سراسری پس از به‌اجرا گذاشتن برنامه ریاضت اقتصادی، سقوط ارزش دینار تونس و گران شدن سوخت، خودرو، خدمات تلفنی، اینترنت و... از یکم ژانویه آغاز شد. با کاهش شمار گردشگران و سرمایه‌گذاری خارجی، دولت تونس می‌گوید چاره‌ دیگری جز افزایش قیمت‌ها برای جبران کسری بودجه و نیازهای شرکای مالی تونس و در رأس آن‌ها صندوق بین المللی پول ندارد. صندوق بین‌المللی پول سال گذشته ۲,۸ میلیارد دلار اعتبار در اختیار تونس قرار داد تا در مقابل، این کشور دست به اصلاحات اقتصادی بزند.

غروب سه‌شنبه ۹ ژانویه / ۱۹ دی، مأموران پلیس و سربازان ارتش در چندین شهر تونس، از جمله طبربه در ۴۰ کیلومتری غرب پایتخت مستقر شدند. در این شهر صدها نفر بعد از ظهر سه‌شنبه در تشییع پیکر فردی که در اعتراضات دوشنبه شب کشته شد به خیابان‌ها آمدند.

درگیری‌ها در شهرهای قصفه، واقع در جنوب، قصرین در مرکز و همچنین سیدی بوزید نیز ادامه داشت. در دسامبر ۲۰۱۰ در شهر سیدی بوزید بود که جنبش اجتماعی آغاز شد و آن‌چه «بهار عربی» نامیده می‌شود شکل گرفت.

در حالی که نتایج کالبدشکافی روز سه‌شنبه مرد ۴۵ ساله‌ای که در طبربه کشته شد هنوز منتشر نشده است، بحث بر سر علل مرگ او ادامه دارد. معترضان او را به‌عنوان «شهید» می‌شناسند.

وزارت کشور تونس با بیان این‌که این مرد هیچ نشانه‌ای از خشونت نداشت، کشته شدن او توسط پلیس را انکار می‌کند.

ائتلاف نیروهای اپوزیسیون، مشتکل در جبهه مردمی گفته‌اند که به اعتراضات خیابانی علیه وضعیت اقتصادی و بودجه ۲۰۱۸، تا زمانی که این بودجه کنار گذاشته شود، ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.