ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون دادستان کل کشور: رفع فیلتر اینستاگرام بر خلاف موازین قضایی است

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از دولت انتقاد کرد که چرا اینستاگرام را رفع فیلتر کرده است.

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از دولت انتقاد کرد که چرا اینستاگرام را رفع فیلتر کرده است.

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

عبدالصمد خرم‌آبادی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان «سروش» به اعتراضات سراسری اخیر در ایران اشاره کرد و نوشت به‌رغم آن‌که دستور فیلتر شبکه اینستاگرام را شورای امنیت کشور صادر و اجرا کرده، «وزارت ارتباطات بدون توجه به مسایل امنیتی و حجم عظیم محتوای مجرمانه موجود در اینستاگرام و دستورات قضایی صادره این پایگاه اینترنتی را رفع فیلتر کرده است.»

این مقام مسئول افزوده است: «با رفع فیلتر اینستاگرام جوانان و نوجوانان ایرانی مجدداً با بهمنی از محتوا‌های مجرمانه در فضای مجازی کشور مواجه شده‌اند. بدین لحاظ از سوی دادستانی کل کشور به مسئولین وزارت ارتباطات اخطار داده شده که رفع فیلتر اینستاگرام بر خلاف موازین قانونی و قضایی انجام گردیده و مسئولین امر باید پاسخگو باشند.»

شبکه‌های تلگرام و اینستاگرام، سه روز پس از اعتراضات مردمی اخیر در ایران مسدود شدند. مقامات دولتی گفته بودند این محدودیت موقت است اما برخی مقامات امنیتی با موقت بودن آن مخالفند، آن‌ها می‌گویند شبکه‌های اجتماعی بومی باید جایگزین این شبکه‌ها شوند.

اعتراضات سراسری در شهرهای ایران پنج‌شنبه ۷ دی آغاز شد و چند روز ادامه داشت. بر اساس آمار رسمی جمهوری اسلامی و نمایندگان مجلس، شمار کشته‌شدگان در این اعتراضات به دست‌کم ۲۲ نفر رسیده‌ و ۳۷۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

اینستاگرام از روز پنج‌شنبه ۱۴ دی تنها برای اینترنت ثابت رفع فیلتر شد اما تلگرام همچنان مسدود است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزوده است: «شبکه اجتماعی اینستاگرام در ظاهر امر یک شبکه‌ اطلاع‌رسانی است اما در واقع یک شبکه جاسوسی غیرقابل کنترل است که میلیون‌ها محتوای مجرمانه علیه امنیت داخلی و خارجی کشور و محتوای غیراخلاقی و علیه مقدسات اسلامی را منتشر می‌کند.»

عبدالصمد خرم‌آبادی معتقد است «حمایت» دولت از این شبکه «موجبات جاسوسی دشمنان و وابستگی اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور را به دشمنان فراهم کرده و مانع ایجاد شبکه ملی اطلاعات شده است.»

بیشتر بخوانید:

دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.