ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکارم شیرازی: تا فضای مجازی اصلاح نشود، «کار» درست‌بشو نیست

حسن روحانی بر ضرورت رفع فیلترینگ برای ایجاد اشتغال در ایران تأکید می‌کند. مرجع تقلید شیعه در پاسخ گفته اعتراضات را فقط با فیلتر شبکه‌های اجتماعی می‌توان کنترل کرد.

ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید شیعه در درس خارج از فقه خود با انتقاد از سخنان اخیر رئیس جمهوری اسلامی اسلامی درباره ضرورت رفع فیلتر از شبکه‌های اجتماعی، یک بار دیگر خواهان «اصلاح فضای مجازی» شد.

مکارم شیرازی: تا فضای مجازی اصلاح نشود، «کار» درست‌بشو نیست

به گزارش خبرگزاری مهر ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه چهارشنبه ۲۰ دی در درس خارج از فقه خود گفته است:

«من باز تکرار می‌کنم که فضای مجازی تا اصلاح نشود کار درست نخواهد شد. آیا عاقلانه است که هزاران شغل را در این فضایی که در دست ما نیست ببریم. باید رسانه سالمی درست کنیم و نباید با گذشت زمان آن را فراموش کنیم.»

 رئیس جمهور اسلامی اعلام کرده است که از آغاز اعتراضات مردمی تاکنون در اثر فیلترینگ شبکه های اجتماعی ۱۰۰ هزار نفر شغلشان را از دست داده‌اند. حسن روحانی دو روز پیش در انتقاد از تداوم فیلترینگ تلگرام گفته بود:

«باید همه جا را ببندیم؟ ممکن است به خاطر شرایط امنیتی کشور یک شبکه‌ای دو روز بسته باشد. حالا می‌خواهید سوءاستفاده کنید؟ بگویید شب خوب خوابیدیم؟ تو راحت خوابیدی،۴۰ میلیون گرفتار بودند. تو شغل‌ات بهتر شده است.»

رییس جمهور: باید همه جا را ببندیم. ممکن است به خاطر شرایط امنیتی کشور یک شبکه‌ای دو روز بسته باشد. حالا میخواهید سواستفاده کنید؟ بگویید شب خوب خوابیدیم؟ تو راحت خوابیدی،۴۰ میلیون گرفتار بودند. تو شغلت بهتر شده است. pic.twitter.com/SS4LRjOESC\n— روزنامه ایران (@IranNewspaper) 8. Januar 2018

در این میان از شبکه اینستاگرام رفع فیلتر شده. عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی که از رفع فیلتر اینستاگرام ناخشنود است، چهارشنبه ۲۰ دی گفته است:

«لازمه تحقق شبکه ملی اطلاعات دل کندن از شبکه‌های اجتماعی غیر قابل کنترل بیگانه و رونق گرفتن شبکه های اجتماعی بومی است.»

این مقام قضائی ادعا کرده که شبکه اینستاگرام یک شبکه غیر قابل کنترل با «محتوای مجرمانه علیه امنیت داخلی و خارجی کشور و محتوای غیر اخلاقی» است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.