ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام جرم شعله پاکروان، مادر ریحانه جباری علیه هاشمی شاهرودی

مادر ریحانه جباری بخشی از نامه دختر اعدامی‌اش را مقابل دوربین رسانه‌ها خواند. احتمال فراری دادن هاشمی شاهرودی از آلمان وجود دارد.

محمود هاشمی شاهرودی، رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل ابتلا به تومور مغزی در کلینیک خصوصی پروفسور سمیعی در شهر هانوفر در آلمان تحت درمان است. شعله پاکروان، مادر ریحانه جباری علیه او اعلام جرم کرده. شعله پاکروان بخشی از نامه ریحانه جباری به هاشمی شاهرودی را مقابل دوربین رسانه‌ها می‌خواند:



ریحانه جباری یک دختر ۱۹ساله بود. او گفته بود برای طراحی داخلی مطب شخصی به نام عبدالعلی سربندی به آنجا رفته بود. این آشنایی اما زندگی ریحانه را تغییر داد.

مرتضی عبدالعلی سربندی پزشک عمومی بود. گفته می‌شود که او کارمند وزارت اطلاعات بوده و لوازم پزشکی تجارت می‌کرد.

سربندی با ریحانه در یک بستنی‌فروشی آشنا شد. مدتی بعد،سربندی به ریحانه گفت که می‌خواهد یک خانه خالی را به مطب تبدیل کند و برای طراحی داخلی به کمک او نیاز دارد.روز حادثه، سربندی در راه توقف کرده و به یک داروخانه رفته است. بعدا معلوم شد که او یک بسته کاندوم خریده بود.

بر مبنای روایت ریحانه، سربندی او را به یک خانه خالی می‌برد. روی میز او دو لیوان آب میوه قرار داشته. یکی از این دو لیوان حاوی داروی خواب‌آور بوده است.

یک روایت این است:

سربندی به ریحانه هجوم می‌برد که به او تجاوز کند. ریحانه کارد را در کتف راست او فرومی‌کند و فرار می‌کند. اما بعد آمبولانس خبر می‌کند.

سربندی در اثر خونریزی می‌میرد. ریحانه بازداشت و به اعدام محکوم می‌شود.

او را سحرگاه شنبه ۳ آبان ماه در زندان رجایی‌شهر کرج به دار آویختند.

فولکر بک، نماینده پیشین پارلمان آلمان (بوندستاگ) و عضو حزب سبزها نیز اعلام کرده  که شکایتی را علیه هاشمی شاهرودی تسلیم دادگاه آلمان کرده است. علاوه بر این سیاستمدار آلمانی، انجمن فرهنگی «کارگاه» در هانوفر آلمان و همچنین انجمن کردهای مقیم آلمان نیز شکایت‌هایی را علیه هاشمی شاهرودی به دادستانی آلمان تسلیم کرده‌اند.

مینا احدی، فعال سیاسی در آلمان از ایرانیان مقیم هامبورگ خواسته است که پنجشنبه ۱۱ ژانویه ساعت ۱۲ مقابل فرودگاه هامبورگ تجمع کنند. او می‌گوید:

«بلافاصله پس از اعلام گشایش پرونده برای شاهرودی و علنی شدن شماره پرونده از سوی ما، اخباری به ما رسیده است مبنی بر تلاش حکومت اسلامی برای خارج کردن و فراری دادن شاهرودی از آلمان.

من در دو ساعت گذشته دو بار با فولکر بک (سیاستمدار آلمانی) صحبت کرده و این را بررسی کرده‌ایم که اگر جمهوری اسلامی شاهرودی را فراری دهد، در عمل برخلاف قوانین آلمان رفتار می‌کند. ما خبر احتمال فرار شاهرودی از آلمان را برای دادستان ارسال کردیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.