ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکل‌های صنفی معلمان از اعتراضات سراسری مردم حمایت کردند

معلمان اعتراضات سراسری مردم ایران را نتیجه وضعیت بد اقتصادی و معیشتی، تبعیض و فساد و سیستماتیک و شکاف طبقاتی خوانده و خواهان پایان دادن به عوامل شکل‌گیری این اعتراضات و برسمیت شناختن حق تشکل‌یابی مستقل و رفع محدودیت فضای مجازی و رسانه‌ای شدند..

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران اعتراضات سراسری مردم ایران را نتیجه وضعیت بد اقتصادی و معیشتی، تبعیض و فساد و سیستماتیک و شکاف طبقاتی خواند و خواهان پایان دادن به عوامل شکل‌گیری این اعتراضات و برسمیت شناختن حق تشکل‌یابی مستقل و رفع محدودیت فضای مجازی و رسانه‌ای شد.

عکس از آرشیو - تجمع اعتراضی معلمان استان فارس در اعتراض به زندانی شدن اسماعیل عبدی

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های معلمان به تاریخ ۲۰ دی نوشته است مسئولان این روزها از حق قانونی و مسلم مردم برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز سخن می‌گویند حال آن که دو دهه است اعتراضات مسالمت‌آمیز فعالان مدنی و صنفی را با برخورد قهری پاسخ داده‌اند.

طی سال‌های اخیر فعالان این تشکل صنفی به جرم فعالیت در راه بهبود وضعیت معلمان و آموزش و پرورش بارها تحت تعقیب قرار گرفته و زندانی شده‌اند. هم اکنون چند تن از فعالان صنفی معلمان در شهرهای مختلف در زندان بسر می‌برند که از جماه می‌توان به اسماعیل عبدی فعال صنفی معلمان استان تهران و محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان نام برد.

معلمان در این رابطه از مسئولان پرسیده‌اند:

«مگر اعتراضات معلمان بازنشسته و شاغل در سالهای گذشته، مدنی و صنفی و مسالمت آمیز نبوده است؟ مگر فعالان صنفی فرهنگی چیزی جز حق، در راستای رفع تبعیض و بیعدالتی گفته اند؟ آیا مطالبه آموزش با کیفیت و برابر و پیگیری بودجه عادلانه جرم است؟ اگر نیست پس چرا زندان و تبعید و تعلیق و اخراج را به فعالان صنفی تحمیل کرده اید؟ چگونه باید این دوگانگی در گفتار و رفتار حاکمیت را باور نمود؟»

بیانیه در ادامه به دستگیری تعدادی از دانش‌آموز، معلم، بازنشسته و دانشجو و کارگر در جریان اعتراضات اخیر اشاره کرده و خواستار آزادی هر چه سریعتر بازداشت‌شدگان شده است.

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در ادامه مطالبات خود را به این شکل بیان کرده‌اند:

    این تشکل در پایان تاکید کرده است معلمان اعتراض و تجمع را حق خود می‌دانند و در صورت عدم پاسخگویی نهادهای مسئول به مطالبات انباشته شده فرهنگیان شاغل و بازنشسته و دانش‌آموزان، از آن استفاده خواهند کرد.

    دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.