ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۶ نفر ديگر از مخالفان در سوريه کشته شدند

<p>يک روز پس از تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب، ۲۶ نفر از مخالفان بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه توسط نيروهای امنيتی کشته شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش العربيه، قربانيان جديد روز يکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در حمص، حماه، ديرالزور، درعا و همچنين يکی از روستاهای حلب به ضرب گلوله نيروهای امنيتی کشته شدند.</p> <p>اتحاديه عرب شنبه ۲۱ آبان عضويت سوريه را به دليل &quot;عدم پايبندی اين رژيم به طرح پيشنهاد اين اتحاديه&quot; تعليق کرد.</p> <p>بر اساس طرح اتحاديه عرب دولت سوريه موافقت کرده بود خشونت را در اين کشور متوقف کند، بازداشت&zwnj;شدگان را آزاد کند، نيروهای نظامی را از شهرها و مناطق مسکونی خارج سازد، به رسانه&zwnj;های مستقل اجازه دهد از واقعيت&zwnj;ها در سوريه گزارش تهيه کنند، به نمايندگان اتحاديه عرب اجازه دهد از همه مناطق سوريه ديدار کنند و با نظارت اتحاديه عرب با مخالفان گفت&zwnj;وگو کند.</p> <blockquote> <p>قربانيان جديد در حمص، حماه، ديرالزور، درعا و همچنين يکی از روستاهای حلب به ضرب گلوله نيروهای امنيتی کشته شدند</p> </blockquote> <p>اما پس از پذيرش اين طرح از سوی دولت سوريه، بيش از ۲۰۰ نفر در ناآرامی&zwnj;های اين کشور به دست نيروهای امنيتی کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>در همين حال دولت سوريه در واکنش به تصميم جديد اتحاديه عرب خواهان برگزاری نشست سران عرب شده است.</p> <p>سوريه پيشنهاد کرده است کميته وزيران خارجه عرب تا ۱۶ نوامبر جاری به همراه رسانه&zwnj;های عربی سفر کند تا وقايع اين کشور را بررسی کنند.</p> <p>بنا به تصميم اتحاديه عرب، تعليق سوريه از اين اتحاديه از ۱۶ نوامبر به اجرا درخواهد آمد. اتحاديه عرب همچنين تحريم&zwnj;های سياسی و اقتصادی عليه دولت بشار اسد به اجرا خواهد گذاشت.</p> <p>سوريه اين تصميم اتحاديه عرب را &quot;غيرقانونی&quot; ناميده است. اتحاديه عرب همچنين از ارتش سوريه دعوت کرد تا سرکوب مخالفان را متوقف کند.</p> <p>از بهمن&zwnj;ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه از آغاز آن در ماه مارس گذشته تاکنون بيش از سه هزار و ۵۰۰ کشته به&zwnj;جا گذاشته است.</p> <p>با ادمه کشتار در سوريه، سازمان ديده&zwnj;بان حقوق بشر اعلام کرد حکومت سوريه در سرکوب مخالفان در شهر حمص به &quot;جنايت عليه بشريت&quot; دست زده &zwnj;است.</p> <p>شهر حمص يکی از شهرهايی است که در آن اعتراضات گسترده&zwnj;ای عليه حکومت بشار اسد صورت گرفته است.</p> <p>اين نهاد مدافع حقوق بشر ضمن درخواست از سازمان ملل متحد برای حفاظت از مردم سوريه، رفتار پنج دولت برزيل، روسيه، چين، هند و آفريقای جنوبی در قبال سوريه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.</p> <p>به گفته ديده&zwnj;بان حقوق بشر اين پنج دولت برخورد نرم و ضعيفی با حکومت بشار اسد دارند و چنين می&zwnj;پندارند که اسد، اصلاحاتی را که وعده داده، عملی خواهد کرد.</p> <p>&nbsp;</p>

يک روز پس از تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب، ۲۶ نفر از مخالفان بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه توسط نيروهای امنيتی کشته شدند.

به گزارش العربيه، قربانيان جديد روز يکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در حمص، حماه، ديرالزور، درعا و همچنين يکی از روستاهای حلب به ضرب گلوله نيروهای امنيتی کشته شدند.

اتحاديه عرب شنبه ۲۱ آبان عضويت سوريه را به دليل "عدم پايبندی اين رژيم به طرح پيشنهاد اين اتحاديه" تعليق کرد.

بر اساس طرح اتحاديه عرب دولت سوريه موافقت کرده بود خشونت را در اين کشور متوقف کند، بازداشت‌شدگان را آزاد کند، نيروهای نظامی را از شهرها و مناطق مسکونی خارج سازد، به رسانه‌های مستقل اجازه دهد از واقعيت‌ها در سوريه گزارش تهيه کنند، به نمايندگان اتحاديه عرب اجازه دهد از همه مناطق سوريه ديدار کنند و با نظارت اتحاديه عرب با مخالفان گفت‌وگو کند.

قربانيان جديد در حمص، حماه، ديرالزور، درعا و همچنين يکی از روستاهای حلب به ضرب گلوله نيروهای امنيتی کشته شدند

اما پس از پذيرش اين طرح از سوی دولت سوريه، بيش از ۲۰۰ نفر در ناآرامی‌های اين کشور به دست نيروهای امنيتی کشته شده‌اند.

در همين حال دولت سوريه در واکنش به تصميم جديد اتحاديه عرب خواهان برگزاری نشست سران عرب شده است.

سوريه پيشنهاد کرده است کميته وزيران خارجه عرب تا ۱۶ نوامبر جاری به همراه رسانه‌های عربی سفر کند تا وقايع اين کشور را بررسی کنند.

بنا به تصميم اتحاديه عرب، تعليق سوريه از اين اتحاديه از ۱۶ نوامبر به اجرا درخواهد آمد. اتحاديه عرب همچنين تحريم‌های سياسی و اقتصادی عليه دولت بشار اسد به اجرا خواهد گذاشت.

سوريه اين تصميم اتحاديه عرب را "غيرقانونی" ناميده است. اتحاديه عرب همچنين از ارتش سوريه دعوت کرد تا سرکوب مخالفان را متوقف کند.

از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه از آغاز آن در ماه مارس گذشته تاکنون بيش از سه هزار و ۵۰۰ کشته به‌جا گذاشته است.

با ادمه کشتار در سوريه، سازمان ديده‌بان حقوق بشر اعلام کرد حکومت سوريه در سرکوب مخالفان در شهر حمص به "جنايت عليه بشريت" دست زده ‌است.

شهر حمص يکی از شهرهايی است که در آن اعتراضات گسترده‌ای عليه حکومت بشار اسد صورت گرفته است.

اين نهاد مدافع حقوق بشر ضمن درخواست از سازمان ملل متحد برای حفاظت از مردم سوريه، رفتار پنج دولت برزيل، روسيه، چين، هند و آفريقای جنوبی در قبال سوريه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گفته ديده‌بان حقوق بشر اين پنج دولت برخورد نرم و ضعيفی با حکومت بشار اسد دارند و چنين می‌پندارند که اسد، اصلاحاتی را که وعده داده، عملی خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.