ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان کل ایران درباره مرگ بازداشت‌شدگان در زندان: خودکشی کرده‌اند

محمدحعفر منتظری، دادستان کل ایران گفته کشته‌شدگان در بازداشتگاه‌ها خودکشی کرده‌اند. او درباره وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر هم گفته کسانی که نقش مهمی در تخریب نداشتند، آزاد شده‌اند و تعداد اندکی باقی مانده‌اند.

محمدحعفر منتظری، دادستان کل ایران گفته کشته‌شدگان در بازداشتگاه‌ها خودکشی کرده‌اند. او درباره وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر هم گفته کسانی که نقش مهمی در تخریب نداشتند، آزاد شده‌اند و تعداد اندکی باقی مانده‌اند.

منتظری گفته در این زمینه فرقی بین دانشجو و غیردانشجو نیست و ملاک درباره بازداشت شدگان عمل آنهاست.

محمد‌جعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران

دادستان کل ایران همچنین درباره خودکشی فردی که در زندان اوین در بازداشت بوده است، گفته است: «فردی که خودکشی کرده است معتاد بوده است و فیلمش هم موجود است و در عین حال در حال ادامه تحقیقات در این زمینه هستیم.»

اشاره او به سینا قنبری، جوان ۲۳ ساله‌ای است که در قرنطینه زندان اوین جان باخته است. مقامات امنیتی هم اعلام کرده‌ بودند که او خودکشی کرده است.

منتظری همچنین درباره یکی دیگر از بازداشت‌شدگانی که در زندان اراک درگذشته گفته است: «فردی که در اراک خودکشی کرده در زندان نیروی انتظامی بوده و پزشکی قانونی در حال تحقیق در این زمینه است و بنابر گزارش‌ها وی هم خودکشی کرده است.»

نام این فرد وحید حیدری اعلام شده و  مقامات امنیتی درباره او هم گفته‌اند که او معتاد بوده است. خانواده او گفته‌اند که او معتاد نبوده بلکه دستفروش بوده است. به گفته حانواده وحید حیدری، ماموران جنازه او را به خانواده‌اش نشان نداده‌اند.

دادستان کل کشور همچنین خبر خودکشی فردی در دزفول را جعلی خوانده است.

پیش‌تر، نام محسن عادلی به عنوان یکی از  بازداشت‌شدگانی مطرح شده بود که در بازداشتگاه جان باخته است اما فرماندار دزفول و مقامات امنیتی و انتظامی این شهر گفتند او بازداشت نشده بوده است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته بود که محسن عادلی، در اعتراضات اخیر به علت اصابت گلوله به سرش کشته شده است،

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.