ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمود صادقی: آمار مجروحان نیروی انتظامی در اعتراضات چند برابر معترضان بود

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو فراکسیون امید گفته که در اعتراضات سراسری اخیر نیروی انتظامی «صبوری» بیشتری از خود نشان داده است.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو فراکسیون امید گفته که در اعتراضات سراسری اخیر نیروی انتظامی «صبوری» بیشتری از خود نشان داده است.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

محمود صادقی، پنج‌شنبه ۲۱ دی درباره برخورد نیروی انتظامی با اعتراضات مردمی اخیر گفت: «در مجموع برخورد نیروی انتظامی در این دوره خیلی جا افتاده‌تر از قبل بود زیرا آمار مجروحین و مصدومین نیروی انتظامی چند برابر مردم و معترضین بود که نشان می‌دهد آنان در برابر این موضوع صبوری بیشتر داشته‌اند.»

در اعتراضات سراسری ایران که از روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه آغاز و به حدود ۱۰۰ شهر ایران کشیده شد، بیش از ۲۱ نفر جان باختند و هزاران نفر بازداشت شدند.

همچنین در جریان این اعتراضات حدود ۱۰۰ دانشجو در سراسر ایران بازداشت شدند.

تاکنون جان باختن دو بازداشتی اعتراضات اخیر در زندان تأیید شده است. مقامات جمهوری اسلامی علت مرگ آن‌ها را خودکشی اعلام کرده‌اند.

محمود صادقی گفت: «این اتفاقات که در بازداشتگاه‌ها رخ می‌دهد و به هر دلیلی [زندانی] خودکشی می‌کند، نشان می‌دهد که نقصان یا کم‌تجربگی‌هایی هم وجود دارد.»

صادقی در مورد دانشجویانی که بازداشت شده‌اند نیز گفت خیلی از آن‌ها در صحنه نبوده‌اند و برخی از منازل‌شان بازداشت شده‌اند و به همین دلیل برای آن‌ها نباید پرونده کیفری صادر شود.

به‌گفته او بسیاری از بازداشت‌شدگان آزاد شده‌اند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره پیشنهاد اختصاص مکانی برای برگزاری تجمعات اعتراضی گفت: «ما در نظر داریم طرحی برای اجرایی شدن فصل ۲۷ قانون اساسی به صورت تفصیلی انجام شود. از جمله اینکه مکان‌های مناسبی برای تجمعات اختصاص یابد که پیشنهاد دادم از لحاظ تاریخی میدان بهارستان می‌تواند مکان مناسبی باشد.»

نخستین بار عیسی فرهادی، فرماندار تهران ۲۲ آذرماه در جلسه مشترک مسئولان استانی و شورای شهر تهران، خواستار در نظرگرفتن پارک یا یک مکان عمومی برای برگزاری تجمعات اعتراضی مردم در تهران شده بود. فرهادی گفته بود: «این اتفاق برای تخلیه اعتراضات مردمی ضرورت دارد و در بسیاری از کشورهای دنیا انجام شده است.» در حالی که در کشورهای اتحادیه اروپا و در آمریکای شمالی چنین محلی برای تظاهرات اعتراضی مردم وجود ندارد.

اصل ۲۷ قانون اساسی ایران می‌گوید تشکیل‏ اجتماعات‏ و راه‏ پیمایی‏‌ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط آن‏ که‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ نباشد آزاد است‏ اما جمهوری اسلامی همواره تجمعات مردم را به بهانه غیرقانونی بودن به هم زده و گفته معترضان باید از وزارت کشور مجوز بگیرند. اما دولت ایران به درخواست‌های تجمع پاسح نمی‌دهد یا آنها را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.