ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه فرانسه: حمله به ایران، جهان را به چرخه غیرقابل مهار می‌کشاند

<p>آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه هشدار داد حمله نظامی به ايران، جهان را به &quot;چرخه غيرقابل مهار&quot; می&zwnj;کشاند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، آلن ژوپه گزارش آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی را درباره برنامه هسته&zwnj;ای ايران نشانگر &quot;پيشرفت ايران در زمينه ساخت تسليحات هسته&zwnj;ای&quot; دانست و آن را برای ثبات منطقه و جهان &quot;خطری بزرگ&quot; ناميد.</p> <p>وزير خارجه فرانسه که برای شرکت در نشست اتحاديه اروپا در بروکسل به سر می&zwnj;برد با این حال گفت: &quot;مداخله نظامی برای مقابله با برنامه&zwnj;های هسته&zwnj;ای ايران، بدترين اقدام و بدترين گزينه خواهد بود.&quot;</p> <p>آلن ژوپه افزود بايد برای &quot;تشديد تحريم&zwnj;ها&quot; آماده بود تا از &quot;مداخله نظامی که پیامدهای جبران&zwnj;ناپذيری دارد&quot; جلوگيری شود.</p> <p>يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود که سه&zwnj;شنبه ۱۷ آبان&zwnj;ماه ۱۳۹۰ (هشتم نوامبر ۲۰۱۱) منتشر شد، اعلام کرد جمهوری اسلامی ايران برای دستيابی به سلاح اتمی تلاش می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>آلن ژوپه: بايد برای تشديد تحريم&zwnj;ها آماده بود تا از مداخله نظامی که پیامدهای جبران&zwnj;ناپذيری دارد، جلوگيری شود</p> </blockquote> <p>ايران موضوعات مطرح شده در اين گزارش را رد کرده و آن&zwnj;ها را &quot;اتهاماتی بی&zwnj;اساس&quot; می&zwnj;داند.</p> <p>در پی انتشار گزارش آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی، تحريم&zwnj;های جديد عليه جمهوری اسلامی ايران موضوع مذاکره نشست کشورهای اروپايی در بروکسل است. اتحاديه اروپا تصميم&zwnj;گيری درباره تحريم&zwnj;های تازه عليه ايران را به دو هفته ديگر موکول کرده است.</p> <p>گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان نيز مواضع مشابهی را در بروکسل گرفت و گفت: &quot;اگر ايران همچنان همکاری با آژانس را رد کند، تحريم&zwnj;های شديدتر عليه اين کشور اجتناب&zwnj;ناپذير خواهد بود.&quot;</p> <p>وی در همين حال افزود: &quot;ما در بحث حمله نظامی به ايران شرکت نمی&zwnj;کنيم. فکر می&zwnj;کنيم چنين بحثی بی&zwnj;ثمر است و ما آن را رد می&zwnj;کنيم.&quot;</p> <p>اما اوری روزنتال، وزير امور خارجه هلند درباره استفاده از گزينه نظامی در برابر ايران گفت: &quot;من هيچ گزينه&zwnj;ای را حذف نمی&zwnj;کنم.&quot;</p> <p>ويليام هيگ وزير امور خارجه بريتانيا نیز در خصوص برنامه&zwnj;های هسته ای ايران گفت: &quot;گزارش آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی، هرآنچه را که ما هميشه گفته&zwnj;ايم، تأييد کرد. ما خواهان عمليات نظامی (عليه ايران) نيستيم اما در عين حال تمام گزينه&zwnj;ها باید روی ميز باقی بماند.&quot;</p> <p>همچنین باراک اوباما، رئیس&zwnj;جمهوری آمریکا در حاشیه نشست کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام گفت مایل است پرونده اتمی ایران از راه دیپلماتیک حل شود اما برخورد نظامی همچنان روی میز قرار دارد.</p> <p>اسراییل نیز در دو هفته اخیر تهدیدهای تازه&zwnj;ای در خصوص احتمال حمله نظامی به ایران مطرح کرده است.</p> <p>ايران در مقابل می&zwnj;گويد پاسخش به حمله نظامی &quot;محکم و پشیمان&zwnj;کننده&quot; خواهد بود.</p> <p>&nbsp;</p>

آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه هشدار داد حمله نظامی به ايران، جهان را به "چرخه غيرقابل مهار" می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آلن ژوپه گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی را درباره برنامه هسته‌ای ايران نشانگر "پيشرفت ايران در زمينه ساخت تسليحات هسته‌ای" دانست و آن را برای ثبات منطقه و جهان "خطری بزرگ" ناميد.

وزير خارجه فرانسه که برای شرکت در نشست اتحاديه اروپا در بروکسل به سر می‌برد با این حال گفت: "مداخله نظامی برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای ايران، بدترين اقدام و بدترين گزينه خواهد بود."

آلن ژوپه افزود بايد برای "تشديد تحريم‌ها" آماده بود تا از "مداخله نظامی که پیامدهای جبران‌ناپذيری دارد" جلوگيری شود.

يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود که سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۰ (هشتم نوامبر ۲۰۱۱) منتشر شد، اعلام کرد جمهوری اسلامی ايران برای دستيابی به سلاح اتمی تلاش می‌کند.

آلن ژوپه: بايد برای تشديد تحريم‌ها آماده بود تا از مداخله نظامی که پیامدهای جبران‌ناپذيری دارد، جلوگيری شود

ايران موضوعات مطرح شده در اين گزارش را رد کرده و آن‌ها را "اتهاماتی بی‌اساس" می‌داند.

در پی انتشار گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، تحريم‌های جديد عليه جمهوری اسلامی ايران موضوع مذاکره نشست کشورهای اروپايی در بروکسل است. اتحاديه اروپا تصميم‌گيری درباره تحريم‌های تازه عليه ايران را به دو هفته ديگر موکول کرده است.

گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان نيز مواضع مشابهی را در بروکسل گرفت و گفت: "اگر ايران همچنان همکاری با آژانس را رد کند، تحريم‌های شديدتر عليه اين کشور اجتناب‌ناپذير خواهد بود."

وی در همين حال افزود: "ما در بحث حمله نظامی به ايران شرکت نمی‌کنيم. فکر می‌کنيم چنين بحثی بی‌ثمر است و ما آن را رد می‌کنيم."

اما اوری روزنتال، وزير امور خارجه هلند درباره استفاده از گزينه نظامی در برابر ايران گفت: "من هيچ گزينه‌ای را حذف نمی‌کنم."

ويليام هيگ وزير امور خارجه بريتانيا نیز در خصوص برنامه‌های هسته ای ايران گفت: "گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، هرآنچه را که ما هميشه گفته‌ايم، تأييد کرد. ما خواهان عمليات نظامی (عليه ايران) نيستيم اما در عين حال تمام گزينه‌ها باید روی ميز باقی بماند."

همچنین باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام گفت مایل است پرونده اتمی ایران از راه دیپلماتیک حل شود اما برخورد نظامی همچنان روی میز قرار دارد.

اسراییل نیز در دو هفته اخیر تهدیدهای تازه‌ای در خصوص احتمال حمله نظامی به ایران مطرح کرده است.

ايران در مقابل می‌گويد پاسخش به حمله نظامی "محکم و پشیمان‌کننده" خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    خودتان اينها را حاکم کرديد و با ايرفرانس از پاريس آورديد... لطف نموده قبل از اينکه جنگي ديگر از نابخردي اينان به مردم ايران تحميل کنيد، بليط برگشت را براي آنان بفرستيد تا با دوستشان اسد سفري بازنگشتني داشته باشند....

  • کاربر مهمان

    این که نشد حرف (ارسال خمینی با ایرفرانس را می گویم) . لنین را هم آلمانی ها با قطار فرستادند به روسیه. اما همین روسیه بولشویک در زمان استالین آلمان را شکست داد، دست کم سه میلیون آلمانی را کشت، برلین را تصرف کرد و نهایتاً آلمان را به دو بخش تجزیه کرد.

  • کاربر مهمان

    به گفته امریکایی ها No Shit Sherlock". یا به زبان فارسی خودمان: از کرامات شیخ ما اینست خورد خرما و گفت شیرین است. خوب حالا جناب ژویه بفرمایند با این معضل چه باید کرد؟ آیا به جز تحریم صدور نفت کار دیگری هم باقی مانده است. و اگر نمانده و غرب میخواهد ایران را تحریم نفتی کند اولا با افزایش احتمالی قیمت نفت و گاز در جهان چه خواهد کرد. و ثانیا ایا با تحریم نفتی ایران نباید ایران را بلوکه دریایی کرد که در این صورت همان گزینه نظامی تنها راه ممکن میشود!؟ به نظر میرسد این پرت و پلا گفتن های کشور های غربی نشان از یک برنامه نظامی همه جانبه است که در طی ان نه تنها تحریم نفتی بلکه یک حمله نظامی همه گیر و همه جانبه کوتاه مدت هم در برنامه میباشد که در صورتیکه کسی از سپاهیان و بسیجیان جان سالم به در برد بایستی با چماق و بیل و کلنگ به جنگ بروند.

  • کاربر مهمان

    فرانسويها درس عبرت از ماجرای آلمان و لنين نگرفتند و ماجرای مار درآستين پروردن را فراموش کرده بودند وگرنه آن هواپيما را قبل از پرواز از رده خارج ميکردند !