ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌وگو با هومن راورپور، جهانگرد معروف ایرانی

آرزو دارم که مرزهای زمینی و ذهنی انسان‌ها برداشته شود

شهزاده سمرقندی: این زمستان، از معدود فرصت‌هایی بود که هومن راورپور در هلند بود و به دفتر زمانه سر زد. فرصت مناسبی بود برای به روز کردن مخاطبان زمانه درباره روزگار سازنده برنامه محبوب و هفتگی «مسافر».

هومن راور پور از جهانگردان ایرانی مقیم هلند است که از سال ۲۰۱۲، زمانی که اقامت هلندی خود را گرفت، جهانگردی را شروع کرد.

او از جهانگردان به نام ایرانی مقیم اروپاست که از زمان سفرش با دوچرخه از هلند به اسرائیل شناخته شد و صدها نفر از آن زمان تا حال سفرهای او را دنبال می‌کنند.

هومن واردپور: جهانگردی را از کودکی و از گردش در محل خود شروع کردم

هومن در ماه‌های اخیر توانسته سفرنامه‌های خود را از طریق رسانه‌های تصویری فارسی زبان نیز به مخاطبان هر چه بیشتری برساند و تصویر دیدارهای متفاوت خود از ۶۳ کشور دنیا را ارائه کند.

او که با دوچرچه سفر می کند، فرصت ویژه‌ای دارد تا با دوربین‌های کوچک سفری، تصویری متفاوت از کشورهای مسیرش ثبت کند. کم پیش می آید که بلیت هواپیما بخرد و مثل بسیاری از مسافران دیگر با هواپیما به کشور مورد علاقه‌اش سفر کند. هومن ترجیح می‌دهد با دوچرخه و با زمان بیشتری سفر کند. می‌شود گفت او در سفر زندگانی می‌کند.

هومن راورپور، انتشار سفرنگاره‌های خود را از زمانی شروع کرد که با زمانه همکاری می کرد. پس از آن، بار دیگر راهی سفرهای دور و دراز شد. کوله پشتی و دوچرخه خود را گرفت و با دوربین و دستگاه صدابرداری روانه سفر شد.

او تا حال به ۶۳ کشور سفر کرده که تنها ۲۷ کشور را با هواپیما رفته و در بقیه موارد با دوچرخه راه را پیموده است. در گفت و گویی که با او داشتیم گفت هنوز ۱۰۴ کشور دیگر هست که دوست دارد به آنها با دوچرخه سفر کند.

این زمستان، از معدود فرصت‌هایی بود که او در هلند بود و به دفتر زمانه، محل کار سابق خود، سر زد. فرصت مناسبی بود برای به روز کردن مخاطبان زمانه درباره روزگار سازنده برنامه محبوب و هفتگی «مسافر».

روز بعد از این گفت‌و گو، هومن روانه آمریکای لاتین شد و برنامه دارد برای اولین بار با فیلم‌بردار راهی جنگل‌های آمازون بشود و از روزگار مردم بومی آنجا فیلم مستندی تهیه کند.

این برنامه با برنامه‌های قبلی تا حال او کاملا متفاوت است. او در سفرهایی که به تنهایی رفته، خود فیلم و صدا برداشته و تدوین کرده و در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی زبان منتشر کرده است.

هومن طرفداران زیادی در شبکه تلویزیونی من و تو نیز دارد که هر چهارشنبه بی‌صبرانه منتظر ویدیو بلاگ‌های مسافرتی او می‌مانند.

به گفت و گو با هومن راورپور گوش دهید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.