ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: نباید بعد از «چند اعتراض» از افزایش قیمت بنزین عقب‌نشینی کرد

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس در اشاره به عقب‌نشینی دولت و مجلس از افزایش قیمت بنزین که پس از اعتراضات سراسری مردم صورت گرفت گفته است دولت و مجلس دچار انفعال شده‌اند.

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس گفته است فضای خوبی بر دولت و مجلس حاکم نیست. این دو دچار انفعال شده‌اند. مطهری در اشاره به عقب‌نشینی دولت و مجلس از افزایش قیمت بنزین که پس از اعتراضات سراسری مردم صورت گرفت، افزوده: «این‌گونه نباشد که بعد از چند اعتراض، عقب‌نشینی شود و قیمت بنزین را افزایش ندهیم.»

عکس از آرشیو -تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

مطهری طی سخنانی که در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایراد کرد به مسائل مختلفی پرداخت و در اشاره به اعتراضات سراسری اخیر مردم گفت دولت و مجلس پس از«چند اعتراض» دچار انفعال شده‌اند.

مطهری در دفاع از سیاست‌های نئولیبرالی موسوم به «اصلاح اقتصادی» گفت اگر «صلاح جامعه» است که «اصلاح اقتصادی» صورت بگیرد دولت و مجلس باید این کار را انجام دهند.

در تداوم سیاست آزاد سازی قیمت‌ها، در لایحه بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی شده است که بخشی از درآمد دولت از طریق افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شود. کلیات این لایحه پیش از شروع اعتراضات سراسری مردم در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شده بود. اما در پی شروع اعتراضات سراسری مردم دولت و نمایندگان مجلس با عقب‌نشینی از مواضع خود و دادن وعده و وعید تلاش کردند مردم را آرام کنند.

در ارتباط با افزایش قیمت بنزین، بسیاری از نمایندگان مجلس اعلام کردند با افزایش قیمت بنزین مخالفند و سخنگوی دولت دو نرخی شدن و سهمیه‌بندی بنزین را تکذیب کرد.

سه روز پیش از اظهار نظر مطهری نایب‌رئیس مجلس درباره انفعال مجلس و دولت، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و برادر رئیس مجلس هم درباره عقب‌نشینی دولت در برابر اعتراضات انتقاد کرده بود.

لاریجانی سخنان علی ربیعی را که جهت آرام کردن تظاهرکنندگان وعده داده بود در دو ماه باقی مانده به پایان سال نزدیک نیم میلیون شغل ایجاد خواهد کرد شتابزده خوانده و افزوده بود دولت در موضع تدافعی قرار گرفته و دستپاچه شده است.

نحوه تنظیم و تخصیص منابع لایحه بودجه سال ۹۷ دولت انتقادات زیادی را در پی داشته است. به ارزیابی بسیاری از کارشناسان، بودجه سال ۹۷ به گسترش فقر و بیکاری می‌انجامد و شکاف فقر و ثروت را عمیق‌تر خواهد کرد.

فقر و بیکاری و شکاف طبقاتی از مهمترین دلایل اعتراضات سراسری مردم بود که در شعار نان، کار، آزادی تبلور یافت.

دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.